Jedan od članova standardnih FIA-inih sudačkih postava Emanuele Pirro je u podcastu Beyond The Grid pojasnio kako mu je bura na društvenim medijima promijenila život nakon što su suci kaznili Sebastiana Vettela zbog nesigurnog povratka na stazu tijekom borbe s Lewisom Hamiltonom na Velikoj nagradi Kanade 2019. godine. Vettel je tada burno reagirao i zamijenio ploče s pozicijama ispred bolida nakon završetka utrke.
Pirrova trkačka karijera trajala je skoro 30 godina, a čak je pet puta pobjeđivao na Le Mansu.
Što se tiče incidenta, kaže da gledatelji nemaju pristup informacijama poput sudaca:
“To je bilo jako neugodno. Promijenilo mi je život i promijenilo mi je viđenje društvenih mreža. Sad je moj odnos s njima drastično drukčiji. Puno više me boli kad vidim kako ljudi prigovaraju.”
“Mislim da društvene mreže naglašavaju ljudsku karakteristiku koju svi imamo – to je prigovaranje i frustracija.”
“Mislim da društvene mreže ljudima daju priliku da izraze frustracije, a nažalost nemaju dovoljno znanja da analiziraju određene stvari. Prema tome, da, to je bilo jako neugodno.”
“Više od svih uvreda poanta je u tome da je odluka bila sasvim čista. Ljudi to nisu shvaćali i na kraju krajeva – Formula 1 je bila na gubitku jer je većina ljudi gledala negativno na taj slučaj. Na kraju krajeva – radi se o jednoj odluci o jednom incidentu, a to je naštetilo cijeloj Formuli 1 jer se na to gledalo na pogrešan način.”
Koliko god zvučalo ironično nakon zaobilaska pravilnika prošlog vikenda u slučaju Landa Norrisa – Pirro kaže da neke odluke mogu izgledati kontroverzno, ali da se suci moraju držati pravilnika:
“To me boli jer jako volim ovaj sport. Pomislio sam – pobogu, zašto ne shvaćaju da pobjeđuje onaj tko treba pobijediti, a ne onaj za kojeg želite da pobijedi… Mislim da je cijeli svijet htio da Sebastian Vettel pobijedi jer je prolazio kroz težak period, to bi bila lijepa priča. Ali, ako postignete pogodak iz zaleđa – to mora biti zaleđe. Netko mora donijeti tu odluku tako da sport ostane fer.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Valjda će mu sudačka karijera biti kraća. Tu se ništa strašno nije desilo, da Lewis nije počeo odmah njurgati ničega ne bi bilo.
24
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I dalje odluka nije bila regularna prema mome skromnom misljenju
29
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Pravosuđe” – jedna od rak-rana današnjice, gdje god se okreneš.
Pa tako i u F1.
28
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni dan danas nije jasno što sudci misle da je Vettel tada trebao napraviti s ovim ogromnim bolidima? Poletjeti ili nestati?
20
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Propustiti Hamiltona.
5
17
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hamilton je trebao ostaviti malo više mjesta i ništa se nebi dogodilo
14
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono je bilo spašavanje bolida prilikom povratka s trave. Nije baš situacija gdje možeš birati što ćeš napraviti.
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa u pravu si, Hamilton je naviknio na tretman gdje ga se pušta, gdje ima komfor vozit bolid 2 sekunde brži od ostalih i sl :D
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Piro : To je bilo jako neugodno. Promijenilo mi je život i promijenilo mi je viđenje društvenih mreža. Sad je moj odnos s njima drastično drukčiji. Puno više me boli kad vidim kako ljudi prigovaraju.”
Nadam se da te boli , ali ne k….c, jer bolilo je i Vettela .
To je najveca “krađa” od kad pratim F1.
Uvijek postoje neki sitni detalji u nekom događaju ali u prethodnoj trci je Lando dva puta izletio i vratio se ispred Lewisa ..valjda nije sudio Piro
22
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tri godine prije u Monacu se identična situacija nije ni razmatrala:
https://www.youtube.com/watch?v=7oDaTXa-IMc
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Identična je kao što je helikopter identičan avionu.
3
24
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@har ki – izletio sa staze i zatvorio suparnika, s tim da je Vettel hvatao bolid da se ne razbije, dok je Hamilton točno znao kako zatvoriti Ricciarda, nije bio u nikakvom opasnom manevru.
Prvi komentar na ovom videu:
Vettel in Canada 2019 : 5 sec penalty….
Lewis in monaco 2016 : Good job mate….
16
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se sa svim napisanim. Vješto izmanipulisano :thumbs:
Bitna razlika se krije u tome što je Hamilton zatvaranje uradio u slijedećem zavoju, za razliku od Vettela. Dakle, Vettel je izletio i nakon povratka na stazu blokirao Hamiltona. Sudije su procijenile da se vratio na nesiguran način i dali mu kaznu.
Hamilton je izletio i vratio se na stazu i nije ugrozio Ricciarda. U slijedećem zavoju je zatvorio pokušaj Ricciarda da ga pretekne.
Kao što rekoh ni blizu identične situacije. Samo čekam da neko još ubaci Njemačku 2018. u raspravu.
3
19
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zašto Njemačku 2018 ?
Zašto ne Italija 2021 ?
Majstor Stroll izleti van staze, kod povratka na istu se zabije u Vettela i izgura ga van staze…
Ne da nema kazne, nego nema ni istrage.
Dakle ne ne radi se o zatvaranju što je realno kamilica, nego o zabijanju u drugi bolid, izguravanju van staze i posljedičnom gubitku pozicije i to ne jedne, a istrage nema…
Ne nije niti slična situacija, nego je debelo i to debelo gora, pa eto istrage niti nema…
Onda već iduću utrku imamo i zabijanje Vettela u zid od strane tog istog Strolla, pa eto opet nema ni istrage ni kazne.
No mali je eto tatin sinek, a tatine sineke FIA ne kažnjava…
Da ne pričamo u stotinama raznih incidenata koji se događaju na praktički svakoj utrci čak i u sredini poretka, a specijalno u donjem djelu poretka di se likovi poput Mazepina i Schumachera međusobno zabijaju i razbijaju svako malo, pa nema ni istrage ni kazne.
Osim tu i tamo neke gluposti tipa naprijed Lewisu 5 sec kazne za zabijanje u direktnog protivnika za naslov i izbacivanje istog iz utrke, a iza se dijele stop and go kazne za gaženje crte od 7,5 mm ili vožnje 0,6 km/h prebrzo u pitlaneu.
A zabijanje Mazepina u momčadskog kolegu i hrpu drugih vozača eto ne računamo, jer nije fora, nije medijski eksponirano i koga briga hoće li Mazepin bit 18,19 ili 20 na kraju utrke, osim toga već smo ustanovili da nije mudro ljutit Tateka…
Nije lako sudit u F1, jer se tu realno radi o drugačijim situacijama svaki put.
No isto tako kako nije lako sudit, je sasvim lako znat kad će utrka imat ultra kontraverzne sudačke odluke…
Dovoljno je pogledat ko sudi, ako se radi o Warvicku ili Pirru kontraverzno suđenje i krajnje čudne odluke su zagarantirane…
Jer problem je dijeljenje kazni koje nema veze sa pameću…
Za glupost tipa one Norrisa nikom ništa jer jadni mali napaćeni Britanac je ovako i onako doživio tragediju u utrci pa nema smisla da ga se dodatno kazni za očigledni prekršaj,
svaki drugi put minimalno +5 sec čak i za Hamiltona jer eto mora se nekad kaznit i njega da nebi ispalo da on nikad kaznu dobio nije, a ako se radi o tamo nekom noname Tsunodi ili kome li već onda ide malo teža kazna, a ponekad čak i stop and go za isti prekršaj…
22
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Konfiguracija “Hamiltonovog” i “Vettelovog” zavoja je potpuno drugačija.
Hamilton je izletio na ulasku u zavoj i vratio se na stazi cijelim bolidom ispred Ricciarda bez da ga je ugrozio. Na izlasku iz zavoja je došlo do “sporne” situacije, koja uopće nije sporna.
Hamilton nije zatvorio Ricciarda. Hamilton, ne da se drži svoje putanje, nego ako usporedimo s normalnim prolaskom bolida na tom dijelu staze, čak se daje u lijevo od Ricciarda, kojem ostavlja dovoljno prostora. Minimalno, ali dovoljno. To što je Ricciardo odustao od napada, ne znači da ga je Hamilton zatvorio i nije ostavio prostora. Ricciardo je odustao s razlogom. Bio je na slick gumama na mokrom dijelu staze, i da je nastavio tako, ne bi se dobro proveo. I na to je Hamilton itekako računao.
S druge strane, Vettel se kreće linijom koja nema veze s trkaćom putanjom, pri čemu prisiljava Hamiltona da sa sve četiri gume izađe sa staze van bijele crte.
Ove dvije situacije, ne da nisu identične, nego bi se zbilja trebalo potruditi da se nađu neke sličnosti. Ali pošto ljudi često imaju tendenciju uspoređivanja neusporedivog kod incidenata F1, ni stavljanje znaka jednakosti na ove dvije situacije ne čudi.
5
15
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hipoteza: recimo da je kišna utrka (dakle sklisko), 2 bolida voze jedan iza drugoga. Recimo da ovaj ispred izgubi bolid na par sekundi na nekom ravnom dijelu. Aquaplaning… Tijekom nekoliko sekundi prvi bolid pleše po stazi lijevo-desno i naravno gubi moment i brzinu. Ovaj iza ima bolji grip/gume/znanje, štogod, ali zbog plesanja ovog ispred mora odustati od preticanja iako ima moment u odnosu na ovog ispred. Treba li kazniti ovog prvog zbog toga što ometa drugi bolid u pokušaju da ga prestigne? Prvi je, naravno, prekršio pravilo zatvaranja samo jedne strane u obrani od preticanja.
Vettel u Canadi nije zaradio poziciju zbog presjecanja šikane. Izgubio je bolid na par sekundi i uopće nije bio u prilici gledat dal mu je netko s desna jer je lovio svoj bolid. Hamiltonu se na kratko ukazala mogućnost za preticanje, ali Vettelov bolid je još bio izgubljen na stazi. Tako da je suludo primjenjivati pravilo o namjernom zatvaranju vozača, odnosno ometanju Hamiltona u preticanju. Baš kao što je i Seb sam rekao – a gdje je trebao ić?! Prevedeno, što je napravio pogrešno? Ako, naravno, izuzmemo njegovu vozačku pogrešku zbog koje se dogodila ta situacija.
Osim toga, mislim da smo manje-više svi ovdje svjesni Sebove iskrenosti, kao i čudne koincidencije u sudačkim odlukama koje nekako kao da kompenziraju nečije teško djetinjstvo.
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@mazza
čemu onda riccijevo mahanje lijevom rukom x2?
meni su ove dvije situacije jako slične s različitim posljedicama.
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@grga
Više sam uspoređivao dvije situacije, nego se bavio samo Kanadom. Što se tiče Vettelovog incidenta, u suštini nisam za kažnjavanje, ali kad Vettelova situacija nije za kaznu, Hamiltonova je još manje. Dvije situacije koje gotovo da nemaju dodirnih točaka.
Oblik zavoja, drugačiji. Brzina u kojoj se ulazi i izlazi iz zavoja, drugačija. Izlazak na stazu, drugačiji. Hamilton ne da izlazi ispred Riccija na 0:03, nego gotovo da još jedan bolid može stati između njih. Jako malo mjesta ostavlja Ricciju na izlasku iz sljedećeg zavoja, ali dovoljno da suci nemaju zašto uzeti situaciju u razmatranje, a kamoli da imaju nekakve osnove za kaznu.
@zekohonda
Riccijevo gestikuliranje ne znači da ga je Hamilton zatvorio. Vozači imaju pravo da se žale, okrivljuju druge preko tr-a, gestikuliraju… ali to ne znači da su uvijek u pravu. Nećemo baš ni Hamiltonovo prigovaranje o gumama preko tr-a uzeti kao glavnu referencu za pravo stanje gume, jel.
Gore u videu, Ricci se na 0:06 nalazi između ograde i Hamiltona i onda popušta, dok Hamilton drži svoj pravac. Gdje je tu zatvaranje?
Ja ovdje jedine sličnosti vidim da su se i Vettel i Hamilton prikočili na ulasku u zavoj, i da su se uspjeli vratiti natrag na stazu. Koje bi još bile?
2
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@mazza
-zatvorio ga je dovoljno da odustane, isto kao i vettel. eto druge sličnosti. ;)
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@mazza
ovdje su pojašnjenja za oba slučaja.
https://www.racefans.net/2019/06/12/why-hamilton-didnt-get-a-penalty-in-monaco-but-vettel-did-in-canada/
da ne bude da stavljam linkove koje idu samo meni u prilog.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…eto rana mi se opet otvorila…šutnja je zlato emanuele nikoga nije briga što ti ‘patiš’ navodno…
18
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mercedes ima još par godina ugovora gdje mora pobjedit a to mi obicni navijaci nesvacamo, da su i moraju druge kaznjavat za sve, a dok najmocniji bolid tek ako se moze oporavit i vratit u vodstvo, ako su suci procjenili da se nemoze vratit u vodstvo nije potrebna niti istraga
Hvala časni sude
14
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
????
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
jel mu netko prokomentirao nešto na tom podcastu ili tamo može pričat šta hoće
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Mislim da društvene mreže ljudima daju priliku da izraze frustracije, a nažalost nemaju dovoljno znanja da analiziraju određene stvari.” s ovim bi se složija ALI ako ljudi na društvenim mrežama nemaju dovoljno znanja imaju li dovoljno znanja neki vozači koji su se oglasili povodom te sebove kazne ? jer npr manesll koji je odvozija 15 sezona/187GP , prvak iz 1992. vjerovatno ima nešto iskustva u F 1 i kako je “brko” komentira “what ‘s seb supposed to do ? crazy , the car stepped out . at that point he was a PASSENGER . ” po NR seb je zaslužija kaznu , njegova izjava je bila “Vettel je govorio kako nije imao kontrole i kako su mu gume bile prljave. U redu, ali Lewis je tamo. Pravilnik kaže da se morate sigurno vratiti na stazu jednom kad izletite.” izgleda da NR nije shvatija poantu koju je naglasija mansell tj da je posli izljetanja na travu u tom trenutku seb bija PASSENGER , a ne vozač koji može kontrolirati bolid . rosbezg ka ne zna u kakvom su stanju gume posli vožnje po travi ( ili šljunku na nekim stazama ) . i kako ostaviti više mista LH ( kako napominje NR ) kad ne upravljaš bolidom zbog prljavih guma ? volija bi da nam je to objasnija :) webber je izjavija “Je li itko od ovih sudaca ikad vozio na vrhu poretka Formule 1? Nisam gledao utrku, a sad sam vidio ovaj “incident”… Nebuloza od kazne.” je li pirro ikad vozija na vrhu poretka F 1 ? ako je gledat po njegovoj karijeri i odvoženim trkama u F 1 ( 37 GP – a ) NIJE ! i zašto bi on bija kompetentan s obzirom na svoje “iskustvo” iz F 1 ? valjda NM sa 15 sezona , MW sa 12 sezona/215 GP – a imaju puno više znanja od pirra koji je po stažu za ovu dvojicu “rookie” :) ricciardo je po meni tada razboritozaklučija sljedeće “Ako se pomakne malo više na lijevo – izvrtjet će se. Ako stane na kočnice na travi – izvrtjet će se također. Nije bilo puno prostora za Lewisa, ali je prostora bilo.” naveja je i primjer na zaje*anoj stazi “Imao sam identičnu situaciju s Lewisom u Monte Carlu 2016. godine. Morao je proći šikanom i onda me pritisnuo uza zid kad se vratio. U tom slučaju je bilo još više tijesno nego sad. Nije dobio kaznu. Dobro da nije – to je bilo žestoko utrkivanje.” pošteno od DR … kakva kazna , žestoko utrkivanje . ako smo svi mi na društvenim mrežama laici koji nemaju dovoljno znanja da bi analizirali ovo ( a mislim da jesmo ) jesu li onda laici i vozači bez dovoljno znanja mansell , webber , ricciardo , a nisu se složili sa pirrom ? jbte , pa pirro je u karijeri odvozija tek 2 trke više od max chiltona koji je u F 1 bija “ukras” 2 sezone , a koji se btw takođe nije složija sa odlukom o kazni sebu . ali pirro je bija puno bolji od chiltona , tokom karijere u F 1 osvojia je čak 3 boda :) :) :) dobro je alonso naglasija da pravila nisu ista za sve i svakoga . npr bottas pretekne maxa van staze i whiting mu umisto kazne da “bonus” jer mu je eto prvi put da je to uradija u toj trci . za sličnu stvar na istoj trci alonso i ocon fasuju kaznu . lewis se predomisli kod ulaska u box , “izgazi” liniju i … oproste mu7 kaznu jer eto iz MB su iskreno priznali da je u tom trenu u boxu nastupila zbunjenost . kimi “kresne” LH ( interesantna taktika ) , iskreno prizna grešku ( ka i MB ) ALI ipak fasuje kaznu . seb na mokroj stazi instant ne smanji brzinu ( žute zastave) i fasuje kaznu , a lando “izgazi” liniju ali mu se oprosti jer eto … staza je bila mokra . konzistentnost baš onakva o kojoj alonso govori . a pirro opet “poteže” mačku za rep umisto da je od te kanade “pokriven ušima” .
1
0