Čelni čovjek FIA-je za područje jednosjeda Nikolas Tombazis izjavio je kako ne treba očekivati da će s novim bolidima preko noći doći do boljeg utrkivanja.
Danas je u Silverstoneu svečano predstavljen model bolida napravljenog prema pravilima za 2022. u punoj veličini. Glavni cilj novog tehničkog pravilnika je jasan – bliže i bolje utrkivanje, no Tombazis upozorava da taj cilj možda neće biti instantno ostvaren.
“To [bolje utrkivanje] neće stići preko noći”, rekao je Tombazis.
“Proučit ćemo kakva će rješenja proizvesti momčadi, a mi ćemo nastaviti raditi na poboljšanju toga [utrkivanja].”
Već na prvi pogled jasne su razlike u odnosu na trenutnu generaciju bolida – jednostavnija prednja krila i bočni dio bolida, pokrovi kotača koji su 18-inčni, krilca iznad kotača i potpuno drukčije stražnje krilo. Pravila vezana uz podnicu promijenjena su kako bi se generirao ground effect, a sve to kako bi se smanjio tzv. prljavi zrak u kojem bolid gubi značajnu količinu downforcea.
Iako je ovaj model napravljen prema tim pravilima, dobro je poznato da momčadi uvijek traže najširu moguću interpretaciju pravilnika, zbog čega možemo očekivati različita rješenja kada momčadi predstave nove bolide za iduću sezonu. Toga su svjesni i u FIA-ji:
“Očekujemo bliže utrkivanje, ali ne baš od prve utrke jer će netko možda pogoditi, a netko promašiti s novim pravilima.”
“Međutim, vrlo brzo očekujemo veću razinu konkurentnosti između bolida i veću mogućnost praćenja između bolida.”
“Vjerujemo da će se s vremenom utrkivanje značajno poboljšati.”
“Stvar nije toliko u pretjecanjima, već u tome koliko se blisko mogu utrkivati – da se mogu pratiti i boriti tijekom utrke. To je ono što smo pokušavali napraviti, većinom fokusirani na aerodinamiku”, zaključio je Tombazis.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na kraju ce to opet…po tko zna koji put… “tresla se brdo rodilo se nis….”
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hm, lagao bih kada bi rekao da me ne zanima ishod nove ere, ali 90% sam siguran da ćemo imati opet dominaciju jedne momčadi.
2007. i 2008. imali smo super borbe između Ferrarija i McLarena, a i Renault je odnio dobru pobjedu u Japanu i onda nova pravila i godine dominacije RB (kada su uhvatili priključak s DD difuzorima).
Ferrari se tada žalio i govorio da bi Formula 1 trebala biti u snazi motora, a ne u aerodinamici. (znamo kako je to prošlo u hibridnoj eri)…
Onda promjene pravila kao radi konkurentnosti i dobijemo eru Mercedesa.
I SADA kada opet imamo situaciju iz 2008. ajmo opet iz početka.
Ako netko mora dominirati, nadam se da će to biti Alpine :D
16
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Radije Alfa ili Williams, mozda cak i jadni Haas… Dosta je brate istih…
15
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
posto povijest nije vidjela ascari vs. von trips, giovinazzi vs. schumacher title fight u rasponu od 8 do 10 godina bi bio brutalan
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo mi bolid baca na indycar po izgledu
17
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovaj f1 je postao tesko sranje.
2
13
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Daj Tomba ne budi cava. Sredi nešto starim drugarima iz Maranella🤪
Btw, i mene zanima kako će to izgledat u praksi. Volim jednostavnost i mrzim hrpetinu onih mikro vortex generatora na svakom k…u kao i ove komplicirane bargeboarde. Izgledaju mi kompliciranije od ISS-a.
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Smanjiti aute i forsirati izgled iz 1990.te
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A da se vratimo na aute iz 1951. – povratak korijenima…..
Svojedobno je jedan lik tvrdio da što će ikome računalo s više od 640kB memorije.
Ide svijet naprijed.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam koja je kvaka više s ovim utrkivanjem.
Utrkivanje je dobro. Bolidi su samo prerasli neke staze, kako su bolidi evoluirali tako su i staze trebale evoluirati.
Kakvo utrkivanje u Monaku treba očekivati, kada bolid sa 150 ks manje osvoji utkru?
Pravila su trebali zadržati kakva jesu i bolide kakvi jesu, a treba revidirati neke staze koje su snooz fest.
Pravilo o zračnom tunelu gdje se najboljim momčadima ograniči vrijeme u tunelu, a lošijim poveća. Budget cap je na snazi. Mislim da su to dobri temelji za kvalitetno utrkivanje. Skraćivanje treninga je dodalo dinamičnosti i nepredvidivost na neki način.
Kunu se u rezanje troškova a mijenjaju se pravila dogodine, a najavljuju opet 2025 neko čudo od motora, awd…
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni je novi dizajn predobar i korak naprijed. Jos kad bi svi bili “tu negdje”
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Meni ovo izgleda predobro.
Oduvijek sam bio pobornik čišćih linija.
Nekako mi nikad nije sjeo taj dizajn sa hrpom wingleta, boardova, grba, itd….., čak mi se ni shark ne sviđa, iako je sve to bilo u svrhu potrage za djelićima sekunde.
A napokon će i nosine dobiti estetsku korekciju.
Još da su malo kraći.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I ja volim cisce linije… Manje zareza na svemu.. A svega toga manje nakacenog na šasiju u mojoj glavi moze znaciti samo dobro..
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
sve potpisujem, frantiče!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ove nove generacije bolida su prevelike naspram onih sa pocetka 2000-ih. Jesu brzi su u to nema sumnje, ali toliko tromo izgledaju u zavojima kao da kamion s prikolicom vozi.
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na mladima svijet ostaje…. i problemi.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Što se tiče vizualnog dojma, novi bolidi izgledaju sjajno.
Što se tehnike tiče, promjene su smišljene da bi se omogućilo lakše praćenje bolida ispred, i samim tim stvaranje napetije situacije kad imamo bolide sa podjednakim mogućnostima. E sad, hoće li biti više bolida sa podjednakim mogućnostima?
To još ne znamo. Prvu sezonu su razlike obično izraženije, pa se s vremenom to izjednači. Dakle, za očekivati je da prvu sezonu neće biti toliko napeto jer će neki tim bolje pogoditi pravila od drugih. Mislim da je to i Tombazis htio reći. Ako se to nažalost ostvari, ostaje nam se nadati da razna zamrzavanja razvoja svega i svačega, tokeni, kresanja budžeta i slično, neće spriječiti druge ekipe da dostignu vodećeg, jer inače ništa od utrkivanja…
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ja se nadam da će netko naći rupu u pravilniku i napravit bolid kao caterham 2014…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mučki provokatoru!
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Bolje utrkivanje neće stići preko noći”
Ajde?
https://youtu.be/5UdI-nH9l_A
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
izgleda mi odlično!
0
0