Van de Grint o Pirelliju: Ovo se sad događa malo prečesto

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 godina 2 min 9 komentara

Ekspert za gume u Formuli 1 Kees van de Grint otvoreno je kritizirao Pirelli zbog njihovog proizvoda kojeg ekipe moraju koristiti ove sezone.

Van de Grint je u Formuli 1 radio za Bridgestone i kao gumarski inženjer za Michaela Schumachera, a kaže da je odmah posumnjao da se radi o problematičnoj konstrukciji:

“U teoriji, moguće je da se radi o ostacima krhotina na stazi.”

“Ali, čini mi se da se incident dogodio i za Verstappena i za Strolla u trenutku kad su njihove gume bile jednako stare.”

“To je prilična slučajnost da se na oba bolida dogodi nakon 34 kruga. Na stazi je bilo krhotina za Verstappena i Strolla, ali između njihovih incidenata nije bilo ničega?”

Vrijedi spomenuti, Pirelli je za VN Azerbajdžana preporučio maksimalno 40 krugova na najtvrđoj komponenti guma.

“To se događa malo prečesto.”

“Pretpostavljam da je Pirelli bio nervozan oko Azerbajdžana, pogotovo kad vidite da su tražili od ekipa da povećaju pritiske do maksimuma.”

Van de Grint nije iznenađen što je Pirelli odmah krenuo putem alibija s krhotinama.

“Prošlih par godina imaju tu priču spremnu za ovakve slučajeve. Uvijek su krive krhotine, greške ekipa ili vozački stil. Nikad nije riječ o gumama. Malo skromnosti i samokritike bi bilo dobro. Trenutne gume su ojačane nakon problema u Monzi prošle godine pa bi bilo dobro barem provesti istragu prije nego što išta govore o tome.”

Smatra da bi FIA trebala uskočiti i osigurati da Pirelli propisno istraži ova dva incidenta:

“Nakon nesreće Romaina Grosjeana – propisno je istraženo što se točno dogodilo. S pravom. To bi se sad također trebalo dogoditi jer je riječ o ljudskim životima. Ovi bolidi su sad 99,9% sigurni, ali zamislite samo da je neki bolid udario u Verstappena ili Strolla pri 300 km/h.”

“David [Coulthard] je spomenuo da su se ove stvari puno rjeđe događale s Goodyearom, Michaelinom i Bridgestoneom, a to je zato što konkurencija čini proizvod boljim.”


Odgovor

9 komentara

  1. Jim Clark
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …ja sam još 2016-te primijetio (a sigurno nisam prvi, prije ‘među zadnjima’) jednu stvar….kako nisam baš proljetni pupoljak sjećam se da je merc uvijek do 2010-te isključivo radio s continentalom…razvijali su gume u suradnji s njima te se na prezentaciji R129 prezentirala i nova guma od conti-a…(ona sa bijelim-prozirnim centralnim kanalom, nije baš zaživjela) i tako dalje do negdje hibridne ere…nakon toga a baš 2016-te (danas nije ili je suptilnije tj. treba pročačkati) je na merc.usa,de,it ili sl. bilo jasno sponzorstvo pirellija…zauzimalo bi bar 10-15% web stranice …partnerstvo i sl…što se tiče merc-a i pirelli-a ja još uvijek nisam ‘probavio’ 2018-tu i famozne tri utrke sa tanjim gumama na kojima je merc dominirao osim u vb ali stjecajem okolnosti…tako da teorije zavjere ili ne, ja im ionako ne vjerujem od početka…što se tiče samog proizvođača već je prežvakana priča više puta o kvaliteti proizvoda u F1 a nije baš bajna priča ni komercijalno, ali ionako nema sektora u talijanskoj industriji kojeg nije poharala obitelj Kim, pardon Agnelli…



    14
    13

    1
  2. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Najbolje da se vrati Bridgestone… :-D Neka se prvo dogovore s Ferrarijem oko detalja.



    15
    14

    1
  3. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Jedna moja anegdota iz prošlosti.
    Prije dvadesetak godina radio sam u protektirnici guma i dolazile su nam rabljene gume iz EU zemalja koje bi mi kasnije brusili, lijepili bočne i gazne površine i kasnije stavljali u razne kalupe(ljetne ili zimske šare).
    Sva oprema i repromazerijal bio je talijanski.
    Svako pola godine dolazio bi talijan, tehničar koji bi nadgledao procec proizvodnje i kvalitet.
    Jednom prilikom dovukli smo gume sa skladišta i par guma mi se učinilo sumnjivim jer su bile dosta deformirane, blatnjave, pune vode jer su bile na samom dnu, pri zemlji a iznad njih je pola godine bilo najmanje 10-15 ostalih guma.
    Odnesem ja njih do majstora Fabia i pitam:
    “Fabio, jesu ove gume ok, ne izgledaju mi baš u dobrom stanju?”
    On uze te zgužvane gume pa obrisa blato sa njih malo ih zagleda, savija i reče:
    Aaa Michellin, no problem. Svaka Michelinka valja.
    Inače, kada bi sebi ili nekome prijatelju htjeli napraviti protekt gumu koja bi mu bila vrhunska(koliko protekt može biti) sve bi radili na Michelin gumi. Sam vlasnik protektirnice je vozio svoje auto na takvim gumama(Michelin osnova) i vozio bi često u Italiju i po autocesti brzinama i do 160 km/h bez trunke vibracija i bilo kakvih problema. Nikada nismo imali reklamaciju gume sa Michelin osnovom.
    Zato je moj izbor uvijek bila ta guma.
    Sa druge strane mislim da sva odgovornost nije na Pirelliju jer oni rade kako im se kaže.
    Njihov problem je više granica(sigurnosti) ispod koje oni ne bi trebali ići kada FIA od njih zatraži proizvod da bi začinili sezonu.
    Mislim da je FIA izabrala Pirelli upravo zbog toga.



    11
    10

    1
  4. etnes Prikaži

    Pitanje: zasto F1 trenutno ima samo jednog proizvodjaca guma? Koji je razlog uvodjenja tog pravila i sto je falilo kad je bilo vise proizvodjaca i kad su timovi mogli birati?



    2
    -3

    5
    • Michael Schumacher
      ZJ11 Prikaži

      Troskovi. Rat gumara kosta jako puno i prakticki se mogu za svaku stazu donositi evolucije guma tako da dugorocno to ne vodi nigdje.

      Drugi problem je sto Pirelli mora plesat kako FIA kaze i bili su jedini spremni to prihvatiti, a Bridgestone nije htio i zato su otisli, jer su japanci kao japanci racunali da ce ih to puno vise kostati ugleda nego sto bi zaradili od F1, po mom misljenju su ispavno postupili.



      13
      12

      1
    • Blue Flag
      Tow Pie Pie Prikaži

      Zato jer se desi da se prvenstvo odlučuje gumama a ne inženjerstvom timova.



      3
      3

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Timovi nisu mogli birati. Bili su vezani ugovorom, nešto kao danas sa proizvođačima motora (oni koji ne rade sami svoje motore). Pri tome politika igra veliku ulogu, pa smo vidjeli npr. McLarenovu trakavicu sa Hondinim motorima i prelaskom na Mercedes, a da ne spominjemo Red Bullovu trakavicu sa Renaultom… Uglavnom, kao što kaže Tow Pie Pie, proizvođač guma odlučuje pobjednika, a to ne želimo.

      Bilo bi dobro kad bi npr. timovi mogli za svaku utrku birati gume i proizvođača, kao danas komponente. No to je nemoguće, jer nijedan proizvođač guma ne želi uložiti ogromne novce, da bi poslije timovi birali gume od drugog proizvođača. Svi se žele osigurati ugovorima.

      Bridgestone i Michelin svojevremeno nisu htjeli pristati na FIA-ine uvjete, pa je uletio Pirelli. Gledano unazad, možda im to i nije bila najbolja odluka jer su im upravo te FIA-ine ideje i zahtjevi dosta poljuljali reputaciju, umjesto da je poboljšaju. Nedavno je navodno i Hankook bio u pregovorima, ali zasad ništa od toga.

      Iako su događaji sa prošle utrke stvarno loši, malo mi je neprimjereno reći da se to događa prečesto. Koliko je bilo takvih slučajeva u zadnje vrijeme, zadnjih nekoliko sezona? Ja moram priznati da se ne sjećam. U to naravno ne računam trošenje guma i ponašanje određene komponente (jer bi to trebalo biti namjerno odrađeno po narudžbi FIA-e) , nego baš na grešku u proizvodnji.



      1
      0

      1
  5. Mclaren
    DarkoG Prikaži

    Ima li netko neki free link da se pogleda cijela snimka za Azerbaijan 2021


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.