Max Verstappen je danas zbog iznenadnog pucanja Pirellijeve gume izgubio zasluženu pobjedu, a nakon utrke je bio razumljivo bijesan zbog toga što se dogodilo:
“Ništa nisam osjetio do tog trenutka kad sam odjednom izgubio kontrolu. Guma je jednostavno eksplodirala i to nije lijep osjećaj. Prilično je opasno imati takav problem pri toj brzini.”
“Naravno [da ćemo razgovarati s Pirellijem], ali već znamo što će biti zaključak tih razgovora i to je pomalo teško za prihvatiti.”
“Bit će povezano s krhotinama na stazi, tako to ide. Sigurno ćemo razgovarati, Pirelli nije sretan zbog ovog što se dogodilo, ali to ne mijenja rezultat.”
“Naravno da sam naživciran zbog ovoga. Bila je to poprilično lagana utrka za mene. Ponekad je ovaj sport brutalan kad se događaju takve stvari, ovo je sranje…”
Što se tiče uzroka pucanja i alibija koji će u narednim danima doći iz Pirellija, Max kaže:
“Nisam opterećivao gume, ne vjerujem da je to razlog. Osjećao sam se udobno i nije bilo nikakvih vibracija.”
“Krhotine? Teško. Svaki krug idemo po istoj putanji jer svi žele biti u zavjetrini drugog bolida. Jako je čudno da mi se do događa. Mislim da su očistili stazu nakon Strollovog sudara, ali Pirelli će vjerojatno reći da su u pitanju krhotine.”
“Tako je bilo u Imoli, tako da ne možete reći ništa o tome. Činjenica je također da je eksplodirala još jedna guma, ne samo meni nego i Strollu.”
“Vrlo frustrirajuće. S malo sreće još smo uvijek u vodstvu u prvenstvu, ali ta prednost je mogla biti puno veća i to je bilo puno važnije.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zbog ove utrke MV zaslužuje naslov. Jer upravo je ovakvim laganica pobjedama Hamilton srećković osvojio većinu svojih naslova. Skoro da sam se vratio u Japan 2006. i Šumaherov dim iz motora.
21
24
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja u Hockenheim 2018 i Vettelova greska. Ali ovaj put sreca je u istoj utrci okrenula leda.
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ni uz pobjedu tamo ne bi uzeo naslov jer je Mercedes bio bolji
6
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To što je Shumiju kihnuo motor 2006. u Japanu ništa ne znači jer je i Alonsu kihnuo u Monzi. Tako da su 1:1 što se toga tiče. ;)
Tada sam se žalio Blažičku jer je na Alonsovo odustajanje urlikao od sreće, a na VN Japana je nakon 36. kruga žalio ko baba narikača. Ono što je najjače, odgovorio je na mail. :)
21
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Isto kao i 2012. za Vettelova odustajanja u Valensiji i Monci.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Moram priznati da mi ga je bilo baš jako žao,baš je pazio i odvozio fantastičnu lipu,pametnu utrku oba puta(i nakon SC),toliko je virova u ovu utrku i bila mu bitna i onda tako jadan,glupi peh ko iz vedra neba. UFFFF!
Perez briljantan.
20
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koje krhotine ?
Nemogu reci da su krhotine jer ce ispasti jadni , tj ispast ce jadni kako god.
Reci ce da su krhotine od Strolla ?
A kako je Strollu prosla guma? Publika bacala cavle po stazi ?
26
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja sam očekivao da će se Vettelu (sa softom) ponoviti Belgija ’15 ili Austrija ’16.
Srećom nije, ali je zato Stroll zijanio.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…eto već su našli ‘slične’ probleme na gumi luje., pišu talijani, to će biti zadnje od merca što se tiče guma…
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
….. ako sam te ja išta razumija.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na bolidu od blagoslovljenog su našli pukotinu od 5 cm na stražnjoj lijevoj gumi, istoj onoj koja je eksplodirala kod Strolla i Maxa. Vjerojatno bi i on završio u zidu da je bilo još par krugova. Drugi dio komentara ni ja ne razumim
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…merc se neće žaliti na pirelli, a pitanje je jesu li našli išta…
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da da. Pretpostavljam takoder na zadnjoj lijevoj :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Činjenica da su mijenjali tlak u gumama pred početak utrke jasno govori da su bili svjesni da nešto ne štima. Međutim, sigurno je da će se izvlačiti na krhotine jer priznanje pogreške bi povuklo puno neugodnih pitanja i Pirelliju i FIA-i. Žalosno je da se o ovome uopće i raspravlja i da se F1 pretvorio u natjecanje čuvanja guma.
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Žalosno je da Pirelli ima takve proizvode…
Da od 20 setova 2 zataje? Katastrofično? Ako ćemo gledati po setovima to je 10%.. Ako pojedinačno gledamo po gumama onda je 1,6%…
Zamislite da su na npr. avionima toliki procenti katastrofalnih zatajenja guma?
6
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Staza u Bakuu ima najduži pravac u kalendaru, na tom pravcu temperatura guma opadne i za 30 stepeni, u tako kratkom vremenskom intervalu. Dakle “nisam opterećivao gume” ne možeš izjaviti. Kad svakim krugom na ovoj stazi ubaciš napone koji vlakna opterećuju na uzdužni pritisak, dio tih napona zaostane, odnosno vraćanjem u optimalnu temperaturu i ponovnim širenjem pneumatika dio napona ostaje.
6
19
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kada je rekao “Nisam opterećivao gume” ne misli da ih je držao u garaži umotane u foliju već na činjenicu da je kao vodeći vozač kontrolirao utrku u čistom zraku sigurno se vozeći do cilja.
Pirelli sigurno zna kolike su brzine i opterećenja gume (koje si naveo) na ovoj stazi ali su precijenili svoj proizvod.
14
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Opterećenje je svaka pojava napona. A ukoliko Bakuu trpi najveću temperaturnu dilataciju u jednom krugu onda je definitivno bila pod opterećenjem. Očkigledno C3 komponenta ne može da izdrži preko 35 a da bude dovoljno sigurno i to je to. I Maksu i Strolu su pucale gume na najmanjem prečniku, odnosno tamo gdje je zaobljenje najveće, gdje se nit najlakše krivi uticajem uzdužnog pritiska i to je to, prosto i jednostavno.
3
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@OffLiberyMedia
Ok, čim prije vidim Maxa i Lancea kažem im koja je nit na zaobljenju puknula usljed krivljenja zbog uzdužnog pritiska.
Spomenut ću im i temperaturnu diletaciju, ne brini.
Biće im lakše sigurno.
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije to poenta uopšte 😂
Poenta je da se drami i prebacuje krivica sa sebe na druge, to nikada nisam volio ni u jednom aspektu života. Kažeš fino preuzeli smo rizik, nije se isplatilo, život ide dalje, uči se, postaje se iskusniji itd… Daleko od toga da inženjeri nisu znali za to, ovo je osnova mehanike deformabilnog tijela, no jednostavmo rizikuješ sa tim “koliko ciklusa može izdržati” i to je to
2
12
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pirelli godinama trubi o promjenama konstrukcije gume da se ovakve stvari nebi dešavale. Pa se opet dešavaju… Govorili su da se gume mogu potpuno potrošiti, ali da će konstrukcija ostati zdrava, tj. da guma neće puknuti. Pusti Pirelli i njihova obećanja. Ovo je najgora guma u historiji F1. Ne znam ko im daje nove ugovore stalno…
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@OffLiberyMedia
Ti uporno trubiš o nekim gumarskim tehnikalijama, nitima, tlakovima, diletacijama kao da niko nema pojma o čemu se ustvari radi do tebe?
Nas sve zanima koliko je krugova ta guma sposobna zadržati performanse po Pirelluju, koji je njen stvarni životni vijek(znači, mislim da se raspadne, eksplidira ili izgubi tlak) . Jednostavno nas zanima jesu li debrisi ili Pirellijeva guma?
Ako se ne varam Norriss je odvezao 40 krugova na istim?
I od kud ti uopće znaš gdje je njima pukla guma ako je Pirelli u izjavama rekao da “trebaju analizirati uzorke”?
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@the Simpsons
za razliku od nekih, nekolicina nas je blisko povezana sa F1 preko svoje naučne oblasti. Logično je da je eksplozija bila unutrašnja kada nema oštećenja na kontaktnoj površini pneumatika. I kao što sam rekao citiraću se: “Daleko od toga da inženjeri nisu znali za to, ovo je osnova mehanike deformabilnog tijela, no jednostavmo rizikuješ sa tim “koliko ciklusa može izdržati” i to je to” i zaista ne vidim koji je tvoj problem da PROČITAŠ (ne da prihvatiš) mišljenje nekog ko ZNA šta priča i izvor informacija mu nije novinski članak nego znanje koje je sticao preko polovine svog života… A ove “GUMARSKE TEHNIKALIJE” zaista ne želim se uopšte truditi da shvatim šta je pisac htio reći
0
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@OffLiberyMedia
Kako si blisko povezan, zanima me a to je dobro za tebe ali i za nas na portalu.
Apsolutno mi je jasno šta si pisao i slažem se sa tvojim napisanim glede fizike, niti, površina, temperatura ali u tome uopće ne raspravljamo.
Pirelli je objavio kako će u Milanu analizirati uzorke više guma i utvrditi zbog čega je došlo do pucanja na Stroll/Max lijevim gumama.
Znači Pirelli će tek analizirati i rezultati će biti poznati do France Gp.
Ja mislim da ova komponenta gume uopće nije bila dobar odabir od strane Pirellija glede sigurnisti.
Šta je po tebi uzrok problema na ove dvije sporne gume?
Debrisi ili zamor materijala?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zamor. Ostatak prvo uništi gazeću površinu što nije slučaj ovdje. Također, C3 se jako često koristi, i nigdje nije bilo problema osim ovdje. Ekipa RBR kaže da nije bilo nikakvih vibracija, što je nemoguće ako se pokupi ostatak na stazi, te gume ne pucaju instant nego im je potrebno određeno vrijeme, širenje mikropukotine mora biti praćeno vibracijama tako da taj dio priče otpada, osim ako i Max nije pokupio dio Stollovog bolida, što je sramota za redare i cijelu F1, ali šta je onda Stroll pokupio? Dakle mišljenje, koje ne mora biti tačno, zamor usljed temperarurnih dilatacija. A na sigurnost direktno utiče i odluka timova na 1 pit stop, zar ne?
0
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izgleda da se slažemo po pitanju uzroka popuštanju guma ali ćemo ipak pričekati izvješće Pirellija kakvo god bilo.
Mislim da ova C3 guma nije trebala biti “Prime” guma u utrci.
Oni su kemijali nešto prije utrke i tlakove u ovoj gumi sa 19 digli na 20psi. Vjerojatno su vidjeli da bi moglo nešto poći krivo?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Podigli su pritisak u pneumaticima iz jednog od dva razloga:
1. bočna opterećenja su bila veća nego proračunska
2. smanjenje koeficijenta prelaza toplote
A što se tiče toga šta će Pirelli reći, to je sve PR i pranje. I oni su sami rekli da je optimalna strategija 1 pit stop, a golim okom se vidjelo da je to nemoguće nakon što su vozači na 10-12 krugova starom Supersoftu počeli da prijavljuju klizanje po ledu.
Bilo kako bilo nadam se da će ovo uticati na timove da gledamo više trka sa različitim strategijama, ovo da svi idu SS pa H je pomalo smorilo
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prosto i jednostavno je …da se to ne smije dogadjati na bolidu F1 ..zamisli sebe da voziš 350 km/h i razmišljaš o tome ..hoce li ti se guma razletjeti .
Pokušavaš obraniti ono što je …neobranjivo .
Nedavno sam gledao prilog o Antonovu 225 ..najvecem avionu na svijetu koji je sa teretom težak do 640 t i cije gume pri slijetanju dožive ogroman pritisak težine aviona i u djelicu sekunde ubrzaju od 0 – 160 km/h ..
sreca da ih ne pravi Pirelli.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Misliš da je problem Pirelliju napraviti takav pneumatik? Ne… Samo mu nije mjesto u F1. U Baku smo vidjeli da pneumatik osim mehaničkih opterećenja trpi i toplotna i to je realnost. Iako je pneumatik mehanički mogao izdržati još mozda i 15 krugova, toplotno nije i to je REALNOST. To je nešto čega su i timovi morali biti svjesni. To da li je njima Pirelli dostavio relevantne podatke pa su oni prešli preko tih limita, ili im je slagao podatke, to je na menadžmentu F1 i FIA-e.
1
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Po meni je rizik kad forsiraš ili pokušaš izvućiniz gume maksimum Kina 2007. Hamilton podere gumu do temelja i izleti kod ulaska u boks. Pa jbemu znaju kakva opterećenja podnose gume ako to ne znaju onda neka idu na utrke kosilica. U današnje vrijeme kada se može kalkuirati sa vijekom trajnja svega i svačega oni ne mogu izračunati slie opterećenja. Gumi se može raspadat gazni sloj ali konstrukcija mora ostati cijela osim ako se fizički ošteti. Čak se i tada ne smije dešavati ovo da odjednom ode. Mislim da je ovo zato štonsu prebacili fokus na 2022 i nove gume.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@vordas
Sve to stoji što si ti rekao ali nemoguće je napraviti pneumatik koji će propadati, degradirati a da mu konstrukcija može podnijeti mnogo veća toplotna opterećenja. Iduće godine dobijamo veće točkove pa će naravno konstrukcija biti mnogo više orpotna na ovakve stvari. Ali trenutno je takva situacija. Pireli da sve ojača pneumatik bi trajao mnogo duže i dobili bi dosadne trke… Po meni Pireli treba da smanji izdrzljivost gazeće površine i problem je riješen, ali tu izdržljivost ne bira Pireli nego FIA. Eh sad, svi hejtuju Pireli što je donio mekše gume nego 2019. ali kada se ovako raspala C3 zamislite šta bi bilo sa C2? Što tvrđa komponenta to ima manju toleranciju na žilavost i probojna ugibljenja koja nastaju stalnim zageijavanjem i hlađenjem… Činjenica jeste da su podigli pritisak u pneumaticima što može značiti samo da su znali o problemu, tako da nema potrebe na utrke kolicima hahaha. Ali šta je tu je, trka je iza nas, svi učimo pa tako i timovi, tako i Pireli
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://twitter.com/pirellisport/status/1401457239609724933/photo/1
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kome ovo nije dovoljno neka baci pogleda na strategije iz 2019. kad se vozilo malo brže. c3=c3.
valjda se ante neće ljutit zbog linka.
https://maxf1.net/wp-content/uploads/2019/04/04-az-pitstop-en-164269.jpg
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I dalje sam mišljenja da trebamo bar još jednog gumara
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I onda dobijemo sta? Da oni timovi cije su gume bolje samo na osnovu toga budu brzi od ostalih, tj. dobijemo dvoboj izmedju proizvodjaca guma umjesto samih timova… Nije Pirelli kriv po meni, nego onaj tko zeli ovakve gume.
20
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa sad je isto to zbog motora.
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pirelli je kriv 1/1.
Kao prvo oni su dali takve gume.
Drugo , ako je vec netko drugi i trazio te gume iz Pirellija su trebali sami procjeniti da nije sigurno i ici po svome.
Tko ce znati dali je sigurno ili ne ako ne Pirelli. Ali ocito nisu znali i to je njihova greska jbg
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da su pogriješili u Pirelliju kad su otišli za stupanj mekše nego na protekloj VN Azerbajdžana
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pirelli treba biti na neki način kažnjen od strane FIA-e! Ovo je katastrofa! Znači moguće je da sa otvorenim DRS-om pretjećeš nekog vozeći 340 i da guma pukne bez i kakvog upozorenja!?
Zar opet treba netko pognuti da se nešto poduzme!
23
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, nisam razmišljao u tom smjeru. Sreća da se nikome ništa nije dogodilo, a moglo je kad se gleda s te perspektive.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
S tim da mogu zavrsiti i u onom zidu izmedu pit stopa i staze pri toj brzini. To je sigurna smrt cak i u F1 kokpitu.
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Šteta za Maxa! Ovo je bila njegova utrka. Perfektno odrađena od strane RB-a. Što se gume tiče, ne znam uopće koliko je važno da se ustanovi tko je kriv. Tako je, kako je. Moglo je biti i gore da je Hamilton pobjedio ili ostao drugi. Ovako nikome ništa. Borba se nastavlja, svi griješe i događaju im se nesreće, ali ove godine barem imamo pravu borbu za vrh. Nadam se da će tako biti i u nastavku sezone.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izgubili 10 godova potencijalne prednosti u borbi za prvaka i tri u borbi za prvenstvo (ne racunajuci brze krugove). Nije toliko strasno. Hamilton je izgubio 18, ako ne i 25 u prilici koju je imao na restartu.
Formula 1 ne bi trebali raditi restart, to se moglo zavrsiti i bez ta potpuno nepotrebna dva kruga (ne zalim se na rezultat, ali on je plod slucajnosti).
15
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Guma ne smije tako explodirati, u normalnim uvjetima. Trebala se prije potrošiti izgubiti gtip. i tek nakon toga eventualno puknuti ako vozač ne ode u box. Ovo je jako loše i opasno.
15
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Od kud zgrobnika?
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa z Grobnika :)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Haha ok. Ali nij Grobnik baš tako mićišan daj se va jednon.. Drazice, Cavle, Jelenje….? Ja san Va Dražicah!
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja i dalje mislim da Pirelli radi gume kakve im FIA nalaže.
Razinu izdržljivost, količinu gripa itd. Malo koja momčad može reći da razumije ove gume, koje su jednostavno ‘prezabavne’ hoću reć imaju puno gripa u jako malom ‘prozoru’ i onda ostatak stinta moraju se čuvati,gube performanse itd., preumjetno izgleda utrkivanje, FIA je po meni kriva i to bi se trebalo popraviti na korist utrkivanja.
BRING BACK THE TYRE WARS
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Miješamo kruške i jabuke, a možda smo malo i nepravedni prema Pirelliju.
Prvo – Pirelli radi gume kakve im FIA nalaže, da bi bilo dinamičnije natjecanje, a da ne bi bilo nepravde iz doba Tyre Warsa, kad su gume bile preveliki faktor. U to vrijeme su bolidi sa boljim gumama bili brži, pa smo imali natjecanje u gumama umjesto u bolidima. Ono što Pirelli treba osigurati (najjednostavnije rečeno) su različite specifikacije – brže gume sa kratkim rokom trajanja i obrnuto. E sad, trebaju li takve gume ostati čitave, ali sa jako lošim karakteristikama, nakon isteka roka trajanja, to je dobro pitanje. Uglavnom, ideja sa trenutnim pravilima je da imamo Tyre Wars, ali bez nepravdi. Jedina bolja varijanta sa više proizvođača i bez nepravdi bi bila da timovi za svaku utrku mogu birati razne gume od raznih proizvođača. Nisam siguran da je to moguće.
Drugo – ovaj problem sa gumama nema veze sa standardnim trošenjem gume i specifikacijom. Radi se o naprezanju, najvjerojatnije na spoju zida gume i gazne površine. Prema ekspertima, guma koja je trpila najveća naprezanja je zapravo ona druga stražnja guma, ali to može biti i njihova kriva procjena. U svakom slučaju, očito je da su skužili da su naprezanja veća nego inače, čim su odlučili povećati tlak u gumama za trku. Nažalost, nije pomoglo.
A možda je stvarno bilo oštećenje, pa je slučajno ispalo da je pukla ista guma. To bi tek bila situacija za Pirelli, jer im više stvarno nitko ne bi vjerovao, čak i da je istina… 😂😃
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Karma… Rekli bi cinici…
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pročitam antino “Farsa koju nam talijanski proizvođač isporučuje već godinama danas je dosegla svoj vrhunac i iako smo već prihvatili da očigledno ne znaju raditi posao za kojeg su angažirani, to uvijek posebno udari kad zbog njihove nekompetencije u neizvjesnoj borbi za naslov to jednom od kandidata iz ruku direktno izbije 25 bodova.” u topicu “pirellieva lakrdija odlučila trku” pa se pitam je li pirelli “uposlenik” FIA ili “gazda” F 1 ? ako je FIA gazda , a pirelli uposlenik onda valjda gazda daje uposleniku specifikacije po kojima ovaj isporučuje naručeni proizvod zar ne ? primjer nam je period kad je FIA/bernie bija gazda , kad su se gume raspadale zbog čega je FIA/bernie izmjenili specifikacije pa je pirelli odjednom naučija proizvoditi trajne gume sa kojima nije bilo problema . dapače , zadnjih sezona se žugalo ( fanovi ) da su gume pre trajne šta opet nije bilo dobro zar ne ? zadnje ovakvo raspadanje se desilo u belgiji 2015. sebu koji je nastoja bez pita završit trku jer je 20 krugova “drža” P 3 . u toj trci , najdužoj stazi kalendata ( 7 km ) kimi je minja gume u 11. , seb u 14. krugu . drugu izmjenu guma kimi je obavija u 21. krugu , znači posli 10 odvoženih krugova , a seb je nastavija vozit na gumama starim 28 krugova i jbga , guma nije izdržala . naravno , kriv je bija pirelli , a ne pit ferraria i seb … možda :) je li ko krivija pirelli kad je bottasu 2018. u 48. krugu otišla guma dok je vodija trku ? je kur , ko jbe bottasa . navodno je pirelli za baku ojačao bočne strane guma , navodno je i kod LH otkrivena “fraktura” gume … navodno , dok se ne utvrdi šta je točno . i strollu i maxu je otišla zadnja liva , a opterećenija je zadnja desna pa bi bilo logično da sa njom bude problema ako je već pirelli lakrdijaš koji i posli 149 godina ne zna napravit dobru gumu , a valjda samo zbog reklame , a ne kvalitete je jedan od največih svjetskih proizvođača guma ?!?!? posli goodyear – a je najuspješniji “gumar” F 1 , a nije da ih nije bilo … dunlop , bridgestone , michelin , firestone … mislim da jedino OffLiberyMedia daje , pokušava suvislo , logično pisat o problemu no ne može kontra “euforije” , ubjeđenosti da pirelli ne zna , nije kompetentan kako navodi vetma kojeg bi upita kad se zadni put ovako nešto dogodilo ? znači li da FIA izda zadatak/specifikaciju pirelliu i “drži” ih ka gumara u F1 iz samilosti ? ako pirelli napravi gume , a FIA ne provjerava da li ispunjavaju od njih zadane spec ne znači li to da je krivica podjeljena ? a ako gume 100 % odgovaraju zadanim spec bi li krivci mogli bit pojedini timovi/vozači koji prekoračuju procjene proizvođača o trajnosti guma ? osim recimo činjenice da je odlazila guma manje opterećena bi li se mogli zapitat zašto je seb koji je ima gume 7 krugova “mlađe” od LH prekinija “potjeru” iako je u jedan tren smanjija zaostatak za lewisom na otprilike 1,4 s ( nadoknadija sekundu )? možda je zbog iskustva iz belgije 2015. i “informacija od guma” koje je osjetija ka iskusan vozač , shvatija šta se može dogodit posli maxovog peha ( i kolege mu strolla ) pa je “olabavija” na pedali gasa ? a možda pirelli kako piše vetma zaista ne zna odradit ono za što ih FIA već 11 sezona angažira ? jbte , da tamo rade retardi u 149 godina proizvodnje bi bar nešto naučili . nije mi jasno kad već ne znaju kako su opstali 149 godina uz vrhunske “gumare” goodyear , bridgestone , michelin , dunlop … i ne samo da su opstali nego su jedni od največih “gumara” na svitu ?!?!? pa i ako se ustvrdi da je max nagazija na nešto šta nije trebalo bit na stazi ( ka i bottas 2018. ) sigurno će to bit lažna objava iz pirellia zar ne ? i ne mogu da se ne upitam kako su to nekompetentne neznalice nervirale pučanstvo portala jer su im zadnjih sezona gume trajale “beskonačno” ??!??! ako max izjavi “Pirelli će reći da su krivi ostaci na stazi, tako to ide..” valjda da bi opravdali svoje neznanje bi li mogli i sa pita RB lagat da nisu vidili nikakav problem jer ipak pobjedom maxa bi i RB dobro profitira , a makiaveli je izjavija kako cilj ( pobjeda u ovom slučaju ) opravdava sredstva = vožnja najbržeg kruga + “cijeđenje” guma do kraja = + 26 bodova ;)
4
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve to stoji drug moj, ali ne možeš ti protiv fanova. Mnogi ne znaju za pojam “hidrodinamički granični sloj” ali Pireli je kriv. Baku je uvijek bio zagonetka za pneumatike baš zbog hlađenja, no ove sezone hajmo to zaboravit…
Činjenica da je Pireli povećao pritisak dovoljno govori, više pritiska stišljivog fluida u zatvorenom prostoru = više mase = više toplote moguće skladištit Q=m*cp*T za istu temepraturu, isto tako uz isti koeficijent provodljivosti teže odvesti toplotu Qf=k*A*(Tg-Tz) [Gdje Tg direktno zavisi od mase zraka u pneumatiku] ali ne, Pireli je kriv, uništava šampionat, ali na kafi uvijek rado kažu kako je utrka bila VAU i kako zbog neizvjesnosti gledaju F1.
2
2