Šef Formule 1 Ross Brawn se nada da će Honda doći natrag u sport nakon što se uvede novi pravilnik o pogonskim jedinicama 2026. godine.
Japanski proizvođač je nedavno objavio da njihov F1 program dolazi kraju nakon iduće sezone, a Red Bull i AlphaTauri su ostavljeni da traže alternativna rješenja.
“Šteta je što nas Honda napušta na kraju 2021. godine. To je četvrti put u mojoj trkaćoj karijeri da odlaze i ponovo se vraćaju.”
“Optimističan sam oko toga da ih možemo ponovo privući kad se F1 razvije jer je Honda uvijek bila važan i dobrodošao član u F1 zajednici. Tako je bilo prije i nadam se da će tako biti i ubuduće.”
“Sve automobilske kompanije imaju ogromne izazove ispred sebe. Mi u F1 moramo odgovoriti na to i osigurati da i dalje budemo relevantni. Nadam se da će ih novi motor 2026. godine ohrabriti da nam se opet vrate.”
“Ohrabrivat ćemo ih da budu dio FIA-inih radnih grupa, a te grupe će sugerirati kakve ćemo pogonske jedinice prihvatiti za budućnost. Oni su bili sjajan partner u F1 i radujem se daljnjoj suradnji.”
Kad je Max Verstappen donio Red Bull Hondi prvu pobjedu na domaćoj utrci u Austriji, činilo se da je to došlo u najboljem mogućem trenutku. Naime, šefovi Honde doletjeli su na Red Bullov teren tog vikenda da bi raspravili o planovima za budućnost. Ugovor je isticao za 18 mjeseci i trebalo je donijeti odluku što dalje. Možda je pobjeda igrala ulogu, možda nije, ali u svakom slučaju – ugovor je produžen, ali samo za još jednu godinu, odnosno, za 2021.
Tada je još vrijedio plan o novom pravilniku 2021. i izgledalo je pomalo neobično da se Honda obvezuje taman toliko da uđe na jednu godinu u novu eru Formule 1. Ni jedna ni druga strana tada nisu prenosile tu vijest uz fanfare, već su skromno na društvenim mrežama napisali po dvije formalne rečenice. Pobjeda Pierrea Gaslyja ove godine u Monzi sigurno nije olakšala posao čelnicima Honde, ali konstantne proklamacije njihovog direktora o benefitima elektrifikacije i potpuno izostavljanje termina “sport” nije slutilo na dobro.
Honda u Formuli 1 uz brojne prekide sudjeluje od 1964. godine. Prva pobjeda stigla je već iduće godine na VN Meksika, a unatoč uspješnim godinama s Johnom Surteesom – povlače se nakon samo četiri sezone.
Povratak je uslijedio 1983. i to je ujedno njihov najuspješniji period. Od 86 do 91 su s Williamsom i McLarenom osvajali svaki konstruktorski naslov, a uz Nelsona Piqueta, Ayrtona Sennu i Alaina Prosta su trijumfirali od 87 do 91. Povlače se na kraju iduće sezone i ta pauza traje sve do kraja tisućljeća kad se vraćaju kao dobavljač motora za British American Racing kojeg onda kupuju i 2006. s Jensonom Buttonom dolaze do nove pobjede. Novi izlazak najavljuju u prosincu 2008., a taj su vjerojatno najteže prežalili jer je već godinu kasnije s njihovim bolidom Brawn osvojio dvostruku krunu.
Posljednji povratak najavljen je 2013. godine, i to kao oživljavanje legendarnog partnerstva s McLarenom. U tri godine suradnje nije bilo ničeg legendarnog, a javno prozivanje kao “GP engine” na VN Japana samo je poguralo Hondu od McLarena u ruke Toro Rossu, a onda i Red Bullu. Svoju prvu pobjedu hibridne ere osvajaju na spomenutoj VN Austrije, ali važnije za njih – u posljednje dvije godine napokon su došli na respektabilnu razinu i u borbu za najbolje pozicije. Bez obzira na to, prije tjedan dana je objavljeno da nakon 2021. slijedi njihov četvrti izlazak iz Formule 1.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja se slažem s nekim da im treba zabraniti povratak. Ako su sad odlučili neka se toga drže….
17
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Veto na ulazak Honde u sport
2
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ccc … :gandalf:
FIA I FOM bi trebali uraditi sve što je moguće da privole Hondu da se vrati u F1.
I ne samo Hondu …
7
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hondu nogom u guzicu a za ostale nek se svakako potrude da ih dovuku u F1..
4
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako ćeš privući ostale, kad ni postojeći neće da ostanu?
10
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Evo neka se kane glupog pravilnika o zamrzavanju razvoja motora i doci ce svi…
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Honda si je ovdje vise sama kriva.. Gurali su se u F1 u drugoj godini pravilnika, pristali na to da samo McLaren ima njihove motore i bili su mukte.. I onda kad napokon i bude motor za nesto, oni podvuku rep i izadju iz sporta… Opet..
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije stvar u tome. Stvar je da je F1 sve manje i manje bitna cestovnim proizvođačima.
Trenutno jedino Ferrariju odgovara utrkivanje u F1 bez obzira kakav rezultat ostvarili.
Ostali svi moraju tražiti finansijski interes ili marketinški benefit. Ako nemaju ni jedno ni drugo okreću se drugim, puno jeftinijim i jednostavnijim serijama.
Moj stav je da bi FOM u saradnji sa FIA, se trebao sastati sa glavnim proizvođačima motora u svijetu saslušati šta hoće i napraviti takav pravilnik koji bi privukao bar još tri proizvođača motora.
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Har Kl
Slazem se ja sa tim..
I dalje ne mijenja mije misljenje da Hondu treba nogom u guzicu i daleko od F1..
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nek se o novim pravilima ovaj put konsultuju s Hondom, da se ne vraćaju bezveze…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo sa korporacijama koje F1 doživljavaju kao skup marketing pa malo hoće malo neće, a onda kad hoće se čude zakaj nisu dobri. Pa kako će, pobogu, biti dobri ako svakih par godina skupljaju i otpuštaju ekipu. Sa svojim petljanjem i opravdavanjem samo rade medveđu uslugu sportu.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
čitajuči komentare nekih od vas jasno je da o poslovanju znaju jako mali ili gotovo ništa. Nitko ne ulaže u nešto u čemu nema profita u nekom vremenskom periodu. Slobodno tržište je tu baš zato da se nadmećeš i ulažeš. Kada vidiš da planovi i projekcije koje si napravio ne daju rezultata te da troškovi koji se javljaju u dogledno vrijeme ugrožavaju primarno poslovanje povučeš se. Ako to nekome nije jasno to su osnove financija i nije puko tipkanje i naklapanje. O tome zabraniti nekome nešto budite sretni da se vrate a ne se busati s zabranama jer ta ista Honda PROIZVODI i stvara nove vrijednosti i razvija se, kao i ovaj portal razvija se i pametnim ulaganjem napreduju. Nije sramota povuci se, ali je tragedija ustrajati u nečemu i gomilati gubitke a pomaka nema. Zato bi neki od vas mogli malo stati na loptu i pogledati kako je to kada moraš zaraditi da bi mogao trošiti a ne samo lupetat ko naši političari.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zaboli nas ovdje za financije Honde, sami skocili i sami se ubili..
Mozda za pocetak uperi prstom u Hondu jer i njima izgleda nije bas sve jasno jer svoje motore jos nisu nikome prodali, dijele ih mukte ka da su ih nasli na cesti..
Na stranu problemi koje F1 i ma i koji se nece rjesit tako skoro, cime to F1 ima bit zahvalna ovoj Hondi..
Obecala McLarenu brda i doline – napravili nista..
Obecali RBu nesto slicno, taman kad se sve pocelo cinit stabilnijim i boljim, podvili rep, otisli i time ostavili 4 bolida bez motora..
Ajde, mogu bit zahvalni jer su odlazak najavili godinu dana unaprijed..
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako može Ferrari biti u F1 70 godina onda to može i bilo koja od top 10 auto korporacija. Samo je pitanje želi li.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari je svoje ime izgradio na F1, i na automobilima koji su ultra sportski i ekskluzivni sto se bas ne moze reci za jednu Hondu Civic ili Renault Twingo. Odnosno zelim reci da bi odlaskom iz F1 Ferrari izgubio najvise, zato i jesu tu cijelo vrijeme, a izmedju ostalog imaju i neke “sitne” ustupke koje drugi nemaju :)
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zabraniti svima sto su vec jednom napustali F1, pa neka ostane samo Ferrari, to bi bilo najbolje, najpostenije, najzanimljivije, najpravednije, najhumanije, najbezbolnije, najnezanimljivije, najjadnije :) … jer Dzeko je bolji od Ronalda
1
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kao i uvijek.. U sridu..
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mozes ti biti ironican koliko zelis, ali sto drugo reci na komentar u kojem netko podrzava zabranu povratka u F1, i to ne ekipama nego proizvodjacima motora, ocito se nekome gleda samo Ferrari i eventualno Mclaren – Ferrari :) Znamo da bi odredjenim skupinama navijaca to cak i godilo …
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da F1 ima reputaciju štetu od ovih kolebljivaca.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa i “kolebljivci” imaju stetu od natjecanja u F1 ako ne isporucuju dobre rezultate, svi su oni tu vecinom zbog marketinga, Honda je ustvari i najbolji primjer oni zasigurno od ovog ponovnog izleta u F1 nisu dobili nista, tko im je kriv nije niti toliko bitno, nisu ostvarili to sto su zamislili i nije toliko cudno zasto su rekli “dovidjenja”.
2
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neće nikad išta ostvariti jer se to ne može u 3 godine ni u čemu, a kamoli u F1.
Mercedes je u F1 (s motorima već jaaako dugo), a i kad su napravili momčad, trebalo je 4 sezone…. Hoću reći slagali su oni taj HPE odjel duuuugo vremena dok nisu postigli da proizvede remek djelo.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neka mozgovi smisle još poneki MGU električni bull shit pa to možda privu…ili otjera i još ponekog proizvođača.Krv ti ljubim do 2014.sam znao samo za timove koliko su motori bili izjednačeni a onda odjednom sve se vrti oko njih 50+ ili – ks a o 100 da ne spominjem.Pa odlazak Honde je poraz rukovodstva ovog cirkusa..Pa ako im renolček zaprijeti odlaskom imaju je…o veliku blam situaciju..Zaista otužno..
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlazak Honde je sramota Honde prvenstveno. Što im je smetalo da budu u F1 sa V8 ili V10 motorima? Da nije neki MGU bilo bi nešto deseto ima jedna narodna “rđavom q…. svaka dlaka smeta”.
Renault je jednako tako malo unutra malo vani. Ne bi me čudilo da opet malo izađu.
Nema sreće s korporacijama.
1
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A onaj za 3026. tek.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma Honda je pametna, ne znam zašto neko kritikuje njihovu odluku?
Jednostavno svijetlo na kraju tunela se ne nazire. Bog sami zna do kada ce Mercedes imati svoju dominaciju i od 2022 sta ce sve biti do 2026… Ko ce to sve čekati i dočekati. Kada se sve to zbroji, a rezultata nema, milijarde ce se potrošiti, a zbog cega?
Mozemo mi ovdje kenjati, no pitao bih vas ja da investirate ogromne novce, a da pri tome znate da u narednih 6 godina nece biti nekog progresa.
Kao sto rekoh, neka se kane više pravila o zamrzavanju PU i neka troši ko mora…
Bolje da su uveli da se svaki token novčano placa, pa ti novci neka du u neku svrhu, to je dobitak u svakom pogledu.
Budimo realni, ne pita se tu samo FIA i F1, tu ima Mercedesovog masla, kao i Ferrarija…
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mogu li dobit detalje novog pravilnika?
pitam za prijatelja.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U priči oko F1 su dva problema:
Prvi je dolazak Mercedesa koji je to uvjetovao pravilnikom koji će definirati motore po njihovom ukusu. Ako maknemo na stranu veliku prednost koju je to dalo Mercedesu jer su unaprijed pripremili sve, ova specifikacija motora sa dodatnim jedinicama se je pokazala preskupom i prekompleksnom čak i za nekog jačeg proizvođača da se naknadno uključi (vidi kako je Honda prošla), a kamoli da se uključi neki nezavisni proizvođač kakvih je uvijek bilo u povijesti (npr. Cosworth, Mecachrome). To je zateklo i druge postojeće proizvođače (Ferrari, Renault) koji su olako prešli preko početne prednosti za Mercedes jer su se nadali da će ih brzo sustići, kako se je to već kroz povijest prije događalo. No, ovaj koncept motora se je pokazao prekompleksan za nagle skokove u razvoju, a nije pomogla ni zabrana razvoja motora i bolida kroz sezonu koja je zamrznuta zbog, ironično, snižavanja troškova razvoja najskupljeg koncepta motora ikad.
Drugi problem je pad zanimanja za F1 kod opće populacije. Pravi fanovi su uvijek bili zainteresirani ali među ostalima je nestalo interesa. Moja baka je znala reći “nemoj vozit ko Schumacher” jer je čula za njega. Bez obzira na sve oborene rekorde, da sad pitamo slučajnog prolaznika tko je Lewis Hamilton, pitanje je da li bi znao. Neću ulaziti u to što je tome razlog, ali nestanak F1 sa normalnih TV programa i elitistički stav prema gledateljima sigurno nisu pomogli. Dolazak amerikanaca je davao znakove povratka popularizaciji sporta, ali čini se da je nažalost umjesto toga samo doveo do amerikanizacije – glavna stvar je klečanje prije utrke zbog brutalnosti američkih policajaca, na F1 utrci koja s amerikom nema nikakve veze.
I kako dalje? Ako se motor drastično pojednostavi, Mercedes će vjerojatno otići, a drugi proizvođači će morati ulagati u skup razvoj novog motora od nule. To bi olakšalo ulaz novih proizvođača, pa čak i manjih nezavisnih, ali pitanje je da li je netko zainteresiran. Velike firme su se okrenule električnim autima gdje troše ogromne novce na prelaz na novu tehnologiju. Opću populaciju ne zanima previše F1, pa nema ni neke koristi od reklama. Jedini rezon imaju manje firme kojima je utrkivanje dio brenda, poput Ferrarija i McLarena. Tu polažem nadu u Aston Martin, ako ikad postane toliko financijski jak i stabilan kao prve dvije firme/tima. Porsche i Lamborghini su ionako samo odjeli velike korporacije kojoj predstavljaju sportske verzije Golfa (OK, pretjerujem, ali ima i tome istine). Sportski odjeli u Renaultu i Hondi povremeno uspiju nagovoriti svoje uprave na učestvovanje, ali i kad su unutra samo je pitanje kada će opet izaći van. Mercedes i BMW? Nažalost, oni su uglavnom zainteresirani na to da opravdaju skupoću svojih cestovnih modela i da ih tako uvale novopečenim bogatašima i birtijaškim sinovima da se mogu pravit važni po cestama i biti prvi na semaforu. Koreanci i Kinezi su totalno nezainteresirani, amerikanci u vječitoj krizi i besparici… Mogao bi tako do sutra… Nažalost bez odgovora…
10
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…”odjeli velike korporacije kojoj predstavljaju sportske verzije Golfa (OK, pretjerujem, ali ima i tome istine).” ima ima i te kakve ako se pogleda linija terenaca iz grupe svi su na istu platformu (urus, touareg, q8…) luksuzni generički brendovi koji su da se razumijemo dobri za opću populaciju, ali ih apsolutno ovakva formula ne zanima.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
zapažanja su prilično OK , samo … iznenadilo me da još nema negativnih reakcija u vidu minusa na spominjanje mercedesa u objašnjenju problema No 1 . možda bi trebalo dodat nekoliko “nadopuna” . PU nije prekompleksna bar kad je u pitanju F 1 jer danas je sve u auto industriji “običnih” auta pre kompleksno . nekad je vozač koji kuži motore moga sam napravi/popravit menje kvarove ( npr izmjena četkica alternatora ) , a danas za prominit žaruljicu fara treba otići u ovlašteni servis jer treba rastavit “pola auta” za taj “zahvat” . bez dijagnostike se ne može “mrdnut prstom” kod rješavanja problema . uostalom , danas svi veliki proizvođači ako nemaju el auto imaju hibridni sa tendencijom kompletnog prelaska na ” struju” . PU možda i nisu preskupe jer nekad su se motori “trošili ka ludi” , a danas se sve kreće u okviru 4 PU po bolidu i rijetki to prekorače .
ne mislim da su renault i ferrari ušli olako u turbo eru , vjerovatnije je da nisu imali sve informacije koje je mercedes ima i odatle velika razlika u začetku . jedini ko je možda olako uša u sve je honda koja je imala sezonu fore da pokuša shvatit šta treba uradit , a iskustva su imali . greška im je i šta su osim recimo olakosti pristali na zahtjev dennisa da budu ekskluzivni samo za McL pa su bili “oštećeni” za dobivanje više informacija od više izvora/timova , a te informacije bi im bile dragocjene u bržem hvatanju priključka . nezavisni proizvođači su uglavnom opskrbljivali “male” timove se nisu baš proslavili svojim motorima . npr spomenuti cosworth j e prodava motore minardiu , virginu/marussii , HRT – u , RB i jednu sezonu williamsu i svi spomenuti su imali nikakve ili vrlo loše rezultate . ilmor … rezultati nisu bili vridni pažnje . mecachrom je bija zapravo kopija Renault RS9 , a isto je radija i mugen , kopira ( Mugen-Honda MF-351H (Honda RA101E) ili recimo surađiva sa hondom , a rezultat ? u 9 sezona 4 pobjede , 16 podija . “…ovaj koncept motora se je pokazao prekompleksan za nagle skokove u razvoju” ovo donekle demantira lanjska sezona kad je tokom ljetne pauze PU ferraria “buknula” ali znamo zbog koga su “kastrirani” usprkos nedostatku dokaza za ilegalne zahvate jer … jedan je kralj F 1 ;)
šta se tiče pada popularnosti , tu bi se donekle složija . već sam “davno” napisa da je veliki proglem F 1 šta ne “odgaja” nove , mlade fanove koji su više orijentirani na video igrice nego na F 1 . danas im je F 1 “daleko” , ne poistovjećuju se da vozačima F 1 , “bliži” su im vozači motora , mnogi imaju bar skuter , a i novi motori su jako atraktivnog izgleda za razliku od mnogih auta . nije zanemariv ni osjećaj avanture kad se vozi motor i sve to utječe na interes za moto trke jer gomile bajkera dolaze gledat trke . bajkerima ( ako gledamo i kroz moto susrete ) je okupljanje oduvik bilo zanimljivo , a na trakam pogotovo . možda ipak mlada krv , max , norris , leclerc itd malko “mrdnu” situaciju .
ako se motori pojednostave možda mercedes i otiđe ali mislim da ulaganja u takav motor ne bi bilo veliko opterećenje za one koji bi ostali ili za priključivanje novih proizvođača jer takav motor je svima odlično poznat i svi znaju šta treba za “nabijanje” snage . problem bi bija neutaživa glad za profitom pa možda “leteći reklamni panoi” tj bolidi ne bi mogli zadovoljit te apetite “oglašivača” ka nekad jer danas ima toliko mogućnosti za reklamirane . pa čak ni odličan motor nekog proizvođača i rezultati bolida sa takvim motorom proizvođaču mu ne bi puno značija jer sve u smjeru ili hibrida ili “struje” . mislim da F 1 ide u smjeru da postane “otok” makar donekle klasike po pitanju motora iako su hibrid , a i takvih će u budućnosti bit sve manje . čemu onda ulagat u nešto šta recimo prolazi , odlazi ? apsurdno je ali izgleda da napredak tehnologije neke/nešto uništava … npr prije 10ak godina gomile su koristile digitalne foto aparate , kamere ali danas sve to zamjenjuju mobiteli koji su zapravo ruinirali i društvene odnose jer ljudi se sve više druže virtualno . i kad se “druže” svi vise na mobitelima , ne razgovaraju nego tipkaju , provjeravaju kako “stoje” ili šta ima na društvenim mrežama . moguće da će tehnologija doć “glave” i F 1 , a klasici automobilizma će bit tek za “odabrane” koji će i dalje kupovat cestovne trkaće sa 8, 10 , 12 cilindara . mislim da teško da će ikakva pravila vratit F 1 stari sjaj jer sve više idemo prema “novom normalnom” u mnogim segmentima naših života . a koliko je to “novo normalno zapravo normalno …. hm
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se sa većinom stvari, ali ipak mislim da je sadašnja PU u F1 prekompleksna i preskupa. Istina je da su nekada mjenjali motore kao čarape, ali razvoj motora i svaki motor pojedinačno su bili dosta jeftiniji.
Ni obični motori u autima se ipak nisu toliko promijenili – ne mogu se više popravljati zbog digitalizacije – stare sustave (bobine, platine i sl.) su zamijenili kompjuterski upravljani sustavi sa senzorima i drugim glupostima, ali je koncept ostao isti. Ali da, sa dolaskom hibrida i to se mijenja…
Kad sam spomenuo nezavisne proizvođače motora, nisam mislio na njihovu značajnu i povjesnu ulogu, nego više na to da su se uopće mogli uključiti i biti opcija za manje i siromašnije timove, a za to sad nema šanse.
Slažem se i sa većinom ostaloga, pogotovo o ulozi tehnologije u životu. A to se tiče i ostanka F1 i oktanskih utrka kao otoka klasike. Netko je na jednom F1 forumu spomenuo da i dalje postoje konjske utrke iako više nitko ne koristi konje, pa mi se čini da takva budućnost čeka i F1. Također sa naišao i na misao da je današnja F1 tehnologija (i općenito tehnologija motora sa unutarnjim sagorijevanjem) apsolutni vrhunac ljudskog inženjerskog i tehnološkog napora i znanja – ali da je stvar prošlosti. To je to. Sva tehnologija iza električnih motora je drastično jednostavnija i manje zahtjevna (netko bi rekao i primitivnija), ali idemo u tom smjeru i nema nazad…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sličan skok desio se i ove godine, kod Mercedesa. Iako su navodno svi izgubili tehničkim direktivama, iako su prošle godine govorili da su dosegli teoretski limit kad su optuživali Ferrari da nije legalno mogao doći do tog skoka, ipak su ga napravili. A navodno je teoretski nemoguće, po njihovim riječima. Ipak su oni nadljudskim snagama i genijalnošću uspjeli nemoguće ove godine…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je kod Mercedesa ove godine bio veći napredak u autu nego u motoru.
To je samo još više naglašeno nazadovanjem Ferrarija i njegovog motora u odnosu na lanjski.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Evo jedan hejterski komentar od mene kad vec nitko nije…
Ako par citaca ove stranice zna da su motori koncipirani “po Mercedesovom ukusu”, kako to nisu znali u Ferrariju pa ulozili Vetto?
0
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je istina koju osim par čitača ove stranice zna i većina onih koji prate F1 duže od hibridne ere.
Mercedes je u pregovorima sa Bernijem i ekipom uvjetovao dosta toga za dolazak i duži ostanak u F1, a FIA je tome bila sklona jer im je trebao još jedan “teškaš” od proizvođača među timovima. I u to vrijeme su se timovi pomalo osipali, BMW je otišao, Honda je otišla, a Renault je bio hoću-neću.
Ferrari je pristao jer su se precijenili (kao i obično), a Renault je u tome vidio novu šansu za sebe jer su mislili da sa svojim turbo i ostalim iskustvom iz cestovnih automobila i iz starih F1 vremena može parirati Mercedesu.
Što se tiče te fame o Ferrarijevom vetu, većina onih koji prate F1 zna da ga Ferrari nikad nije koristio da stekne neku tehničku prednost u utrkama i brži bolid. Da nije tako, svi jači i utjecajniji timovi bi se borili rukama i nogama i veto bi već davno bio ukinut. Ovako taj veto služi kao obrana timovima protiv svakakvih ideja iz FIA-e, dok se timovi onako kao deklarativno bune protiv veta i nije im baš drago, ali ipak svaki put prelaze preko toga. Zadnji puta je korišten 2015.g. kada je Ferrari blokirao preveliko obavezno smanjenje budžeta (uz podršku Mercedesa i Red Bulla), a prijetnje su bile i kod najave Bernija da se ukine bodovanje i uvedu zlatna/srebrna/brončana medalja. Također, Mercedes i Red Bull su nagovarali Ferrari na veto za nova pravila 2021. i bili razočarani kad ga Ferrari NIJE iskoristio. Priča je doduše, i da je veto iskorišten protiv postavljanja Toto Wolfa na čelo F1, budemo jednom saznali i o tome…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Veto je zadnji put korišten 2020. oko angažmana Wolffa za mjesto Chasea Careya.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači, nisu samo priče (kako sam ja napisao) nego je i potvrđeno.
Sad će Totu Ferrari biti još draži! ?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa bas to, da je Ferrari iskoristio Vetto na to “sveopcepoznato” podilazenje Mercedesu zastitio bi i druge proizvodjace PU, a ovako ih Mercedes bas sve natego sa dosad nevidjenom dominacijom
Ali nema sta argumentirano ste me uvjerili da sam u krivu, najvise se zahvaljujem na ovim silnim dokazima sto ste prosuli po ovom portalu, to je dosad nevidjeno cak i na WikiLeaksu… “To je istina koju osim par čitača ove stranice zna i većina onih koji prate F1 duže od hibridne ere.” a ovo je sve :)
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma nek se vise ne vracaju samo u pocetku dodu nabrijani i kad shvate sta se dogada,podve rep i otidu ko papci.
Nije Vama mjesto u F1,sorry al tak je
2
1