U sedmoj godini turbohibridne ere FIA-in tehnički direktor Nikolas Tombazis priznaje da vladajuće tijelo još uvijek ima problema oko provjere legalnosti pogonskih jedinica.
Kroz ovih sedam godina izdan je velik broj tehničkih direktiva koje bi trebale osigurati da ekipe funkcioniraju u skladu s pravilnikom, a posljednja od njih bila je ona o zabrani promjene režima rada motora.
No, Tombazis priznaje da bi FIA teško utvrdila legalnost onog što ekipa radi, pa čak i ako vozač u svakom krugu mijenja postavke motora.
“Nažalost, nije to više jednostavno kao u eri V8 motora.”
“Tamo smo samo trebali osigurati da se održi maksimalna brzina, da su dimenzije motora ispravne i da specifikacija goriva odgovara pravilima.”
“Problem s trenutnim pogonskim jedinicama je u tome što bi hardver mogao biti potpuno legalan, ali da se upravlja ilegalno.”
“Kako bismo to pratili konstantno moramo pratiti bezbroj parametara putem sotfvera, signala i senzora tijekom vožnje.”
“Ako vozač promijeni postavke motora u svakom krugu postaje teško provjeravati operacije pogonske jedinice u svakom krugu kako bismo osigurali da se pravila poštuju.”
“Posebno je to teško u neobičnim trenucima u utrci poput kruga prije zaustavljanja u boksu ili tijekom pretjecanja.”
Tombazis je dao primjer kako tehnička direktiva može biti uvedena kako bi zaštitila integritet sporta, ali se jako teško može osigurati legalnost:
“Ograničili smo potrošnju ulja na 0,3 litre na 100 kilometara kako bismo spriječili korištenje ulja u procesu izgaranja. Međutim, to ne mjerimo za cijelu distancu utrke nego nakon svakog kruga.”
“Zabranjeno je prijeći taj limit u kratkom periodu i onda štedjeti kasnije. Ako sad prebacujete kroz drukčije postavke motora – ekstremno je teško konstantno pratiti potrošnju ulja.”
Naravno, Tombazis obožava ovaj izazov:
“Da je naš posao ograničen samo na provjeru dužinu i širinu bolida – moj posao bi bio puno lakši, ali ne bi mi više bio ovako drag. S kompleksnošću dolazi izazov.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sami su sebi pucali u nogu uvođenjem ovih hibridnih jedinica gdje su si zakomplicirali život maksimalno. F1 mora biti ‘influencer’ i gurati tehnologiju dalje, ali kao što je već netko negdi na portalu napisao uvijek je pametnije 200 ljudi po momčadi nego FIA koja ih em nema kapaciteta sve popratiti, em nema znanje kao cijele ekipe.
Hardver legalan, Softwer ne mogu shvatiti kako u kojem trenutku radi i što radi, Ferrarijev slučaj sumiran.
12
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo, cijeli PU je takav da software igra možda i najveću ulogu i onda netko očekuje da će to kontrolirati…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mogu ništa kontrolirati, ali Ferrari uvijek vara. Da im spomenem majku. Mercedes i Red Bull oličenje anđela ?!?!?!
21
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I da se ne mogu igrati detektiva…..
17
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zato i je izdano onakvo priopćenje u vezi ferrarija jer izgleda da ni sami nisu sigurni u zakljucak
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
znaci priznajes da u fia-i rade totalni debili,a vi bi nesto kontrolirali.dok god f1 vode klaunovi poput tebe,nikad to nece bit f1.
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znaci Ferrari dobia po prstima i zabranili im a ovi neka rade sta oce…. Divno pa da su bar Ferrari ostavili na miru da imamo zanimljivu sezonu….
11
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari ima šupka za šefa pa je pristao na nagodbu da odustane od motora. Trebao je tjerati mak na konac i reći dokažite da smo ilegalni.
Ovo između ostaloga govori da ne znaju napisati pravila. Pišeš u pravila ono što možeš kontrolirati, a ne ono što se nadaš da ćeš moći. Dakle, zašto se bavimo potrošnjom ulja ili maksimalnim protokom goriva. Odredi koliko ulja smije u auto i koliko goriva i bok. Ne dozvoli dodatni tank s uljem, sve mora biti u karteru…Definiraj masu baterije – time ćeš definirati kapacitet, a ako netko napravi lakšu bateriju bit če dobro za auto industriju. Motor 1600ccm turbo. MGU-H i MGU-K po volji i želji….
33
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mislim da su i dokazali, a tajna nagodba je tu da se izbjegne sramota.
7
14
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slazem se, nista drugo mi nema smisla.
6
9
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Napisali su javno da nisu. Ostalo – ne znam. Ovih dana se istražuje upravljanje baterijma u ostalim motorima, ali to nema publicitet jer se ne radi o Ferrariju. Vidjet ćemo što će iz toga ispasti.
A i Tombazis ti je upravo rekao da nisu u stanju dokazati varanje.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se s tobom, ovo je suludo. Dovoljna su okvira pravila… Ako daš npr. 100 l goriva po trci, ne može netko trošiti toliko u 20 krugova a ostatak gurati bolid…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije problem (ne u ovom slučaju) u Fettarijevom šefu, već je problem što su u Ferrariju varali.
I ja bih volio da su tjerali mak na konac i otišli na sud :chill:
1
13
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako znaš da su varali? Meni je puno logičnije da je Binotto kreten – konzistentno je s ostatkom upravljanja Ferrarijevom F1 momčadi.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
varali su , varali ali tako vješto da im niko nije moga dokazat varanje . a ako nije dokazano možda i nisu varali ? drago mi je šta ima onih koji viruju u ferrarievo varanje iako je FIA “pronašla” NULA dokaza . ali ko jbe dokaze , ljudi ( oni sa strane ) viruju u ono šta žele virovat , za njih ne vridi da je svak nevin dok mu se krivica ne dokaže . u “slučaju” ferrari FIA je dokazala NIŠTA ;) da sam bija na mistu binotta “pritiska” bi ih da dokažu ili odje*u … osim ako iza kulisa ima nešto šta niko osim “kontrolora” i tima ne zna . ovako ispada da je bez dokaza ferrarieva sezona ako ne uništena , a ono okrnjena jer i da imaju lansku PU sa ovakvom šasijom bi vjerovatno pušili samo … malo manje .
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako znam? Pa rekao je Todt da nisu mogli dokazati u onoj mjeri u kojoj su htjeli. Također je rekao da Ferrari ne dozvoljava da se objave detalji nagodbe.
S obzirom da je čak i u nagodbi spomenut zviždač, meni nije teško sabrati dva i dva.
Nagodba je tako teška, da sama po sebi dokazuje varanje.
1
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Naravno da Ferrari ne dozvoljava objavu svojeg intelektualnog vlasništva. To je jedina osnova po kojoj mogu nešto zabraniti.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam spominjao intelektualno vlasništvo.
Oni čak ne daju da se objavi ni zašto je došlo do ove nagodbe.
Ferrarijev motor prije i poslije nagodbe su nebo i zemlja u performansama.
Zašto bi neko pristao na nagodbu, u kojoj se kaže da si kriv, ali nije se moglo dokazati, a sa tom nagodbom dobiješ motor umanjen za cca 100KS?
Nisu imali izbora. Imali su opciju da biraju javnu sramotu ili tajnu sramotu. Uzeli su ono što manje boli.
1
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo manje mitomanije. Niko relevantan nije rekao da su krivi. To se može čuti samo od mitomana poput tebe. Za nagodbu postoji legalna opcija u pravilniku. Potpuno je logično da ne žele da se objavi taj neuspješni proces dokazivanja ilegalnosti od strane FiA-e, ako će to otkriti njihovo intelektualno vlasništvo. A FiA je sama priznala da nisu uspjeli dokazati ilegalnost. To su činjenice.
Slabost Ferrarijevog ovogodišnjeg motora je zbog tehničkih direktiva, i nedovoljno vremena da se napravi približno jak motor prema novom pravilniku. Možda je FiA poslije tog neuspješnog dokazivanja ilegalnosti Ferrarijevog motora uvela dodatne direktive, koje su prisilile Ferrari da promijeni ono što su radili do tada. Ali to ga opet ne čini ilegalnim za prošlu godinu, kada te direktive nisu postojale u pravilniku. Isto kao što je do Monze bilo legalno koristiti modove motora…
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Pastor, mitomanija?
Tebi i možda 1% navijača Ferrarija jedino nije jasno da je Ferrari žestoko kažnjen i da je kažnjen na način koji niko ne zna. I nije tačno da je kažnjen nakon direktiva, već nakon nagodbe. Nakon direktiva ste izgubili performanse, ali ste i dalje bili druga ili treća ekipa na gridu.
Sad se ekipe sa Ferrarijevim motorima vozikaju na kraju reda u društvu sa Wiliamsom.
Mitomanija caruje na skroz drugoj adresi,. Treba naučiti da se čita ono šta piše, a ne tumačiti po svojoj volji ono što ne piše.
Ako to tebi odgovara, vjeruj odgovara i meni :thumbs:
1
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bitno je znati ko piše. Jer ovo što ti iznosiš si mogao pročitati samo od nekog britanskog mitomana od kojeg inače voliš dijeliti mitove…
Nagodba je tajna. I niko od nas ne zna šta je spomenuto u njoj. Zvizdača je neko spomenuo, ali definitivno ne možeš znati da je spomenut u nagodbi o kojoj ne znaš apsolutno ništa. Tako da ti nisi sabrao dva i dva nego x i y (dvije nepoznate) i dobio mitski rezultat…
Opet “umećeš” nešto u nagodbu o kojoj nemaš pojma.
Mitomanija, care, nego šta.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Piše Jean Todt
https://www.grandprix247.com/2020/04/09/todt-i-would-love-to-reveal-engine-settlement-but-ferrari-oppose-it/
Lijepo kaže da ste sankcionisani, ali ne mogu dati detalje sankcija.
Od daljeg dijela rasprave odustajem.
Usporedi rezultate ekipa sa Ferrarijevim motorima na dvije power staze SPA i Monza, 2019. i 2020. i onda možda uočiš bitne detalje.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vratite normalne motore pa nećete imat šta kontrolirat.
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još bolje, vratite konja i jahača ?
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
tako je , F 1 je “perjanica” teh napretka , povratak na staro bi upravo to dokaza . nije napredak kriv šta su ljudi kvarni , takvi su bili i nekad sa starim motorima i danas . samo šta je danas “poligon” za varanje puno veći …
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teška komedija od tih ljudi
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hahaha pitajte mercedesa kad ste vec pitali da uvedete hybrid pa cu da vam one rekne kako ih kontrolirati
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ponovit ću sa foruma: susramlje.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Je-bla vas struja bakrači i kerefeke pod krinkom tehnologije za cestovne bla bla bla..V8 čiste snage i jednim udarcem ama baš sve riješeno..Od ravnopravnosti do zvuka(još se orosim kad se svog iskzstva na imoli sijetim,Truli mi proletio a ja bez čepića nadobudno pa poslje 10 min ćuo nisam ništa)
4
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Šta je samo Trulli vozio tu trku? :D
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Trulli poznati vlakić, on pa ostali išli iza njega.. zato nije čuo ništa
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Al nece proizvodjaci motora proizvodit nesto da se ti navlazis, jer zele raditi na buducnosti, a ne na motoru koncepta od prije 100 godina. Pa Hondin povratak u F1 je i bio zato sto su motori resetirani, inace se ne bi ni vratili 2015.
2
0