U čast Ferrarijevih tisuću

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 4 godina 3 min 28 komentara

x2

Svatko od nas je Ferrarijev navijač. Čak i ako kaže da nije – svejedno je Ferrarijev navijač.

Tko zna je li točno ili ne, ali – tako glasi poznati citat jednog velikog sportskog mislioca 21. stoljeća. Essere Ferrari, kaže njihov novi moto, a u njemu su sazdana desetljeća borbi, mučenja, plakanja, smijeha, suza ovakvih i onakvih, jer, od danas do sutra možete napraviti fantastičan projekt, čak i osvajati pobjede i naslove, ali za ući u legendu treba vam onaj tajni sastojak koji se ne da kupiti ni požuriti. Treba vam vrijeme. Dovoljna je bila jedna kriva osoba da u krivo vrijeme da potpiše krivu odluku – priča bi dosad već bila gotova. Dovoljno je da jedan negativan financijski izvještaj uzbudi činovnika koji strahuje od svog nadređenog – priča može biti gotova. Dovoljno je da jedan moćni sponzor poželi promijeniti ime ekipe i ponudi debeli ček – priča može završiti. To vrijedi za sve ekipe, osim za Ferrari. Samo u njihovom slučaju ništa od navedenog nije moguće, i to baš zato jer je kroz vrijeme akumuliran toliki nedostižni mit o crvenom bolidu da se nitko ni u najmahnitijem snu ne bi usudio napraviti nešto od spomenutog. Ova momčad je integralni i neodvojivi dio Formule 1 i toga su svjesne sve tri strane – navijači, Ferrari i Formula 1.

Status legendarne ekipe neizbježno sa sobom vuče privilegije i povlastice, ali i ogromno breme prošlih uspjeha. U Mugellu je zato na bolidima Charlesa Leclerca i Sebastiana Vettela bio klasičan dizajn kojeg je Ferrari koristio 1950. godine, a kojim su obilježili svoju tisućitu utrku. I lako je pritom spomenutom vozačkom dvojcu pomisliti da leti na krilima svojih vještina i uspjeha, ali zapravo obojica samo stoje na ramenima onih koji su bili prije njih.

Pedesetih godina s Albertom Ascarijem, Juanom Manuelom Fangijom i Mikeom Hawthorneom, šezdesetih s Philom Hillom i Johnom Surteesom, sedamdesetih s Nikijem Laudom i Jodyem Scheckterom, dvijetisućitih s Michaelom Schumacherom i prije 13 godina s Kimijem Raikkonenom; objektivna podloga za njihovu mistiku i magiju je očigledna u 15 vozačkih i 16 konstruktorskih naslova. Međutim, to je onaj racionalni dio koji, kao i uvijek, može reći samo jedan dio priče. Za onaj drugi dio potrebno je stajati ispod pobjedničkog postolja u Monzi dok je na najvišoj stepenici Ferrarijev vozač i dok svira Fratelli d’Italia; potrebno je i nakon neke slabije utrke u ponedjeljak ujutro popiti kavu na trgu u Milanu ili u Firenci da se osjeti puls naroda, odnosno taj njihov “essere Ferrari”. Takva strast se ne može izračunati ili proizvesti, ona ima svoj tempo i svoju ćud, a to racio ne može objasniti.

Lako se u priči o Ferrariju zaplesti u trenutna događanja, politička previranja, vozačke kikseve ili slabije rezultate, a da se zaboravi kako oni s Formulom 1 čine jednu isprepletenu i neodvojivu cjelinu. Do nekih novih Ascarija, Lauda i Schumachera možda prođe godina, dvije, deset ili pedeset, ali legenda i dalje raste. Kao i prije, tako danas i tako i ubuduće – u svakom kutku planete imat ćete klinca koji inzistira na crvenom autiću i mašta baš o Monzi.


Odgovor

28 komentara

  1. Mercedes
    nochimagaddavo Prikaži

    Bez obzira na sadašnju situaciju – najveća ekipa svih vremena. Tako je bilo, tako će uvijek i biti.



    26
    19

    7
  2. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Najveća ekipa , zapravo, Ferrari je F1.. bez obzira na nevjerojatnu dominaciju Lewisa i Mercedesa,ja kad odem kod dede koji ima ono 85 god, kad kažem Formula 1, njemu su prve riječi Ferrari,Schumacher, Lauda u Ferrariju i čak Mansell iz doba Ferrarija..ništa Alonso,ništa Lewis. Ferrari je Ferrari..iako nikad nisam volio tu ekipu,čak ni kada je moj omiljeni Raikkonen otišao tamo, ja sam više navijao za njega nego za ekipu.
    Ali,Ferrari je Ferrari i nema veze što trenutno nisu top,čim dođe jedna sezona kada budu pobjeđivali to će biti kao da su cijelo vrijeme i bili tu,u vrhu. Charles je predodređen da bude taj šampion koji će donijet naslov Ferrariju ( kad već nisu prepoznali Pascala ;) )



    18
    8

    10
  3. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    1997. Posteri u sobi Ferrari 288 GTO, bolid iz 1997 (F310B) i F40. Tada sam mislio da ću s ovoliko godina već posjedovati barem F50 :-D Realnost je došla na mala vrata davno, ali još uvijek mi srce stane na trenutak kada vidim Ferrari na ulicama države nam pa makar su u vlasništvu obitelji ratnih profitera.



    12
    10

    2
  4. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Svatko od nas je Ferrarijev navijač. Čak i ako kaže da nije – svejedno je Ferrarijev navijač.

    E ovo se zove napuhavanje. Ja kazem za sebe da nisam navijac Ferrarija i ne samo da kazem nego znam da nisam, ali ipak se nadje netko tko zna bolje i od samog mene :) Kako volim ova poducavanja <3



    6
    -19

    25
  5. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Nebi bilo loše kad bi ovaj tekst poslali Mattiji i njegovoj ekipi na WhatsUpp jer ja imam osjećaj da oni osim što nisu svjesni kaj rade tako isto nisu svjesni ni veličine koju vode, jer da jesu nebi radili takve pizdarije kakve rade.



    14
    14

    0
  6. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Sve dok je sudjelovanje u F1 jedna od tema upravnog odbora korporacije, jednom će se naći dovoljno papaka da digne ruku protiv…..

    To se u nekim momčadima ne može dogoditi, jer što bi, pobogu, radili da nisu u F1. Ferrari je jedna od tih.



    5
    4

    1
  7. Tomislav999 Prikaži

    Ljudi koji ocekuju da ce se Ferrari vratiti – nece to docekati tako skoro..Ferrari je na dnu jer tamo im je sasvim ok sto se tice novca.

    Osim toga posto ih se i dalje naziva najvecom ekipom Formule 1, iako uporno rade lose bolide, lose odluke i ne znaju sta bi ni s najvecim vozacima F1 nakon sto ih angaziraju – jahanje na staroj slavi ocito funkcionira.

    Trebamo biti takodjer svjesni da je F1 novac a novac je bio najbolji u vrijeme Bernia a tada je i Ferrari bio najbolji…Ferrari je umjetno stvorena velicina, posebno ranih 2000ih, kroz direktno upletanje Bernia u odluke i pravilnike F1.Sve to radi boljeg showa i boljih novaca.Primjetili da se Ferrari srozao, po ko zna koji put doduse, kad je Liberty preuzeo F1 ? Nista cudno za Ferrari ali ovaj puta su pali na samo dno i ne micu se.Nema Bernia da ih vadi iz zatecene situacije.

    Sto se tice sportske etike ekipe – varaju s mororom od samog starta V6 hybrid ere, i to kroz protok goriva, dakle nikakvo cudo od motora nisu imali prosle godine, to je isti ovaj GP2 engine kojeg sad koriste ali s legalnim protokom goriva ove sezone.Momcad od 500M proracuna…100M dobiju svake godine zbog ‘povjesne vaznosti’…i oni odluce uopce ne truditi se s razvojom nego 6 godina varaju..

    Sve se nadu ulazu u 2021 ali niti ce Mercedes odjednom napraviti los bolid niti ce Ferrari napraviti odjednom dobar.
    Ferrari ce prije provesti niz godina na dnu nego sto ce se poceti vracati prema midu grida.

    Ne zasluzuju bolje, sve je to uzrokovano iskljucivo njihovom arogancijom, bahatoscu i pohlepom.



    5
    -13

    18
    • Fernando Alonso 14
      tapa-tapa Prikaži

      Ponavljaš se-pa da i ja ponovno priupitam-ako je ferkan umjetno stvorena momčad koja momčad nije?



      8
      7

      1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Svašta si nadrobio, ali možemo prikočiti kod par stvari za početak:

      Sto se tice sportske etike ekipe – varaju s mororom od samog starta V6 hybrid ere, i to kroz protok goriva

      Koji ti je izvor ovih tvrdnji? Može neki link gdje piše da su varali, a onda link gdje piše da varaju od početka hibridne ere?

      Sve se nadu ulazu u 2021

      Gdje si čuo da se nade ulažu u 2021.?



      12
      10

      2
      • Tomislav999 Prikaži

        Dakle pravit cemo se blesavi na cinjenicu da je Ferrari zatrazio da FIA suti o detaljima dogovora nakon istrage o motoru ? Nakon sto si im sta ili dodatne senzore protoka goriva na proslogodisnji motor gdje su nakon toga one jet-engine perfomanse nestale ? Zbilja ? 1 + 1 nije 2 u tom slucaju ?

        Apsolutno sve nade se ulazu u 2022 (2021 je typo) od onih Ferrarievih pa do opcenitoh poretka i kompetetivnosti na gridu.

        Sto se ‘drobljena’ tice – argumentiraj mi, radije nego da se i ja spustam na taj nivo.



        2
        -7

        9
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Dakle pravit cemo se blesavi na cinjenicu da je Ferrari zatrazio da FIA suti o detaljima dogovora nakon istrage o motoru ?

          Odakle ti da je Ferrari tražio da FIA zašuti?

          Pričaš o argumentima, a još nijedan nisam vidio u silnom tekstu kojeg si ispisao. Ja samo postavljam pitanja, ništa ne tvrdim.



          10
          9

          1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Zanimljivo, hvala na linku! Čudno je da ga nisu priupitali odakle Ferrariju pravo da zabrani objavu kazne. To nije baš logično. Naravno da će tražiti tajnost tehničke strane, ali tajnost kazne? Tu mi je teško vidjeti kako FIA može slušati bilo koga oko toga je li javno ili privatno. Osim možda u slučaju da nije baš tako?

          Kad si već linkao, mogu izvući izjavu Todta koja te direktno opovrgava.

          Tomislav: “Sto se tice sportske etike ekipe – varaju s mororom od samog starta V6 hybrid ere, i to kroz protok goriva”

          Todt: “Nismo mogli dokazati, u mjeri u kojoj je potrebno, da Ferrari vara.”

          Još čekam to pojašnjenje. Ili Todt laže u ovom slučaju, a u onom u kojem ti odgovara govori istinu?



          11
          11

          0
        • Tomislav999 Prikaži

          10:38 edit (nema opcije za repliku)

          Dakle sta imamo u 2020 ? Ferrari na dnu zacelja.Ok radili su na high drag bolidu te su smatrali da ce im perfomanse motora iz 2019 ponistiti minus na delta vremena iz 2019 na stazi u 2020.

          No nakon dogovora s FIAom imaju toliko sporiji motor u odnosu na 2019 da su doslovno spori kao Williams, ako ne i sporiji – bar na pravcima.

          Kako je moguce da se dogodio toliki pad perfomansi motora u odnosu na 2019 da ih se na Spa pravcu prestizali s zatvorenim DRS u odnosu na njih s otvorenim (primjera radi) ? No toliki su spori kroz cijelu godinu, pa hej – oni slave sto su im oba bolida u bodovima bila na Mugelu.Ista momcad koja je pobjeđivala Mercedese (!) kroz 2018 i 2019, oni sad SLAVE tri osvojena boda.Logično ??

          Sta je Ferrariu ponuđeno pri dogovoru nakon ocitog varanja ? Ferrari je prihvatio ovu situaciju di imaju BAR 50ks manje od svih ostalih a vjerovatno blize 100.Kako je moguce da je tvikanje gorivom na ‘legalnom’ 2019 motoru donjelo toliku razliku da kad je sad nestala manipulacija protoka goriva da su razlike u perfomansama tolike bas ?
          Logicno – motor iz 2019 je isti onom iz 2014, taj life span evolucije je kod Ferraria relativan samona varanje s gorivom s kojim su glupasto prosle godine pretjerali, na ocigled FIAe.
          I to je taj ‘detalj’ kojeg Ferrari ne zeli da javnost zna, da su varalice vec 6 godina.Jer da su recimo razvijali motor i baterije (legalnim putem) do 2019 a onda u toj sezoni imali ‘malu sivu’ zonu s pojacanim protokom goriva koja bi ima davala 15-30ks onda bi nakon kazne vratili se na ‘legalni’ v6 hybtid iz 2019 i sad bi bili bar na levelu Renaulta, logicno.
          Ali ok, pravite se slijepci jer Ferrari je ‘institucija od povjesne vaznosti’.


          0
          -13

          13
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Logicno – motor iz 2019 je isti onom iz 2014

          Kako si došao do tog zaključka? Vremena Ferrarija u Monzi (uzimam monzu kao power stazu) su ove godine 5-6 sekundi brža nego 2014. godine. Kako je to moguće ako je isti motor?



          8
          8

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Najsmješnije je kad se nađe ovako neki lik koji hoće argumentovanu raspravu, a nema pojma šta su činjenice i argumenti…



          3
          3

          0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Sva sreća da portal nije na engleskom ili talijanskom jer bi zbog nekih svojih izjava ovdje mogao i sudski odgovarati.

      Ako slučajno ispadne da nisi u pravu o brzini vraćanja, onda ćeš reći da im je netko pomogao s pravilima ili tko zna čime….
      Osim toga ionako znamo da je zemlja ravna….

      Ferrari je od 1958. od kad postoji momčadsko prvenstvo, jaaaako malo sezona (6) bio ispod 4. mjesta u ukuonom poretku. Zadnji put 1981. Četvrti su bili zadnji put 2014 i još 9 puta u prošlosti.Dakle od 1958 do danas završile su 62 sezone. U skoro 3/4 (74%) Ferrari je bio na konstruktorskom podiju. 10 puta na domak podija, a samo 6 puta 5. ili lošiji.

      To što su navijači Ferrarija grintali i prošle i pretprošle i 2017, da je SF loš, a bio je DRUGI je odraz jednog drugog efekta. Kriteriji su malo drukčiji za Ferrari i za ostale. Ostali su super kad nisu zadnji, a Ferrari je loš kad nije prvi.



      6
      5

      1
  8. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Forza Ferrari!

    P.s. U F1 postoje, u glavnom navijaci Ferrarija i oni koji mrze Ferrari! Komentari ovdje, ali i bilo dje drugo, dokazuju moje tvrdnje! Ima i onih koji vele, “neutalni smo, nit mrzimo, nit volimo…” A onda tako “neutralni” opet pljuju po Ferrariju. ?

    Jos jednom…

    Forza Ferrari!!!



    4
    3

    1
    • Mercedes
      Jester Donator Prikaži

      Čini mi se da su problem ružičaste naočale kod određenih navijača Ferrarija jer se svaka kritika (a velika većina ih je zaslužena i dolaze najprije od njihovih navijača) ili osobno mišljenje koje nije u skladu s ‘Forza Ferrari’ mantrom smatra kao pljuvanje ili mržnja.



      4
      3

      1
      • Fernando Alonso 14
        tapa-tapa Prikaži

        Pa kada se kaže da je Ferrari umjetno stvorena momčad i slična trabunjanja i treba shvatiti kao mržnju ali kritike da su u banani i da nisu svoji nema ko neće prihvatiti…



        4
        4

        0
  9. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Tko je najbolje slikan na naslovnoj fotografiji?
    Kimi F Raikonnen :D
    Totalno je cool.


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.