Binotto objasnio Ferrarijevu strategiju

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 5 godina 2 min 25 komentara

Ferrarijev šef Mattia Binotto je pojasnio što se točno jučer događalo na VN Rusije prije nego je Sebastianu Vettelu otkazao MGU-K.

“Gledajući prošle utrke u Rusiji znali smo da je važno biti na čelu poretka u prvom krugu. Naravno – ako krenete prvi onda možda završite prvi. Nama je kao ekipi pobjeda bila ključ i odlučili smo da je najvažnije biti na prve dvije pozicije u prvom krugu. Nakon toga smo mogli kontrolirati tempo i pozicije.”

“Da nije bilo problema s pouzdanošću mogli smo zadržati te pozicije nakon zaustavljanja u boksu.”

“Složili smo se da je najbolji način taj da se Hamiltonu ne daje zavjetrina, što znači da bi Charles dao zavjetrinu Sebu.”

“Oko toga smo se složili. Ako se daje zavjetrina Sebu i ako se ne brani pozicija to je prednost za Seba koju bi on kasnije u utrci vratio zamjenom bolida. To je bio dogovor.”

“Mislim da se točno to dogodilo. Imali su odličan start, Charles je ostao lijevo, Sebastian je preskočio Hamiltona i došao u zavjetrinu Charlesa. Start je prošao po planu i onda smo mislili da je ispravno pitati Seba da zamijene pozicije.”

“Najprije smo ga pitali, ali je fer za reći da je u tom trenutku Charles možda bio predalako i izgubili bismo vrijeme na stazi. Kasnije je Seb bio prilično brz i ostvario određenu prednost u odnosu na Charlesa.”

Leclerc je na kraju preskočio Vettela nakon što je ekipa obavila undercut, ali Binotto kaže da to nije bilo namjerno:

“Undercut se dogodio jer je Charles potrošio gume. Prednja lijeva se počela trošiti i to je bio pravi trenutak za promjenu guma.”

“Znali smo da ćemo biti ranjivi u slučaju sigurnosnog automobila ako prepustimo vodstvo Hamiltonu i pokušali smo ostati vani sa Sebom što je više moguće, kako bismo se zaštitili od sigurnosnog automobila u tom periodu utrke.”


Odgovor

25 komentara

  1. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Dobro zvuči na papiru, samo što ste u stvarnosti izgubili prvo i drugo mjesto i završili na trećem.

    I što god u budućnosti budete zeznuli, i dalje nitko unutar momčadi neće odgovarati za svoje pogreške. Talijanski management.



    15
    14

    1
  2. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Binotto je potvrdio ono što se dalo zaključiti iz team radija tokom utrke i s Vettelove onboard kamere na startu. Hvala Binotto.



    3
    -2

    5
  3. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Dobro došli u ferari, gdje je 1+2=3



    17
    15

    2
  4. Rolex
    petar8 Prikaži

    Hmmm, pogledao sam ponovno utrku i stvarno mi nije jasno zbog čega se pravi problem. Strategija Ferrarija je bila OK, undercut je doveo stvari kako se i očekivalo, bilo to slučajno ili ne (da se to nije dogodilo, Seb bi propustio Charlesa sigurno), a normalno je da je Seb u početku utrke rekao da je bolje da bježe Mercedesima nego da on usporava i daje priliku Hamiltonu. Da nije bilo kvara to bi vjerojatno bilo 1-2, a ovako se kvar dogodio u najgorem mogućem trenutku. Može se raspravljati o pogrešnoj procjeni kada su Charlesa pozvali drugi put u box, ali mislim da je to bila svjesna “kocka” i nada da će uspjeti prestići i Botasa i Hamiltona (ipak malo preoptimistično).
    Jedini problem ostaje Charlesovo “kukanje” jer ga stvarno malo pretjeruje – fantastičan je vozač kao i Max, ali mora malo “srediti glavu”.



    17
    13

    4
    • Formula 1
      BladeRunner Prikaži

      Sto je najbolje prosle godine je isto Merc napravio,ali identicna strategija.Razlika je sto je tada Ham nije prosao Bottasa jer je malo losije startao ali Bottas je isto dao slipstream Hamiltonu.Sve to pa i odlican pass na Vettelu je ostalo zamaskirano zbog znamo cega.



      4
      2

      2
  5. Mclaren
    KERS Prikaži

    Sad zamislite CL da se bori za naslov..kakav bi to team radio bio..a svi skacete na LH (on je mala beba)..Al neka je i ovakvih utrka zato je F1 i fora..sve mozes kontrolirati osim ljudi, njihovih karaktera u trenutcima kad je glava vruća. Nije nikom za zamjeriti kad kuka na team radio, tu pokazuje veliku glad za pobjedom i radi show sto F1 bi trebala i biti.



    6
    0

    6
  6. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    E Ferrari, Ferrari, nije vam u ovoj utrci bio “problem” dali će te biti 1-2 na kraju trke nego je bio problem taj što je Seb, više nego odlično startao i time pokrio Lewisa a planirani “slip strim” mu je samo dobrodošao da o “istom trošku” odradi i “maloga”, a vama ostavi “vruče kestene”. Sretno vam bilo!



    9
    8

    1
  7. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Bilo bi dobro da je objasnio zbog cega je Vettel ostao 2 kruga duže na stazi? Jedan krug bi bio dovoljan da Vettel se vrati ispred Leclerca, a dva su rezultat da Leclerc na drugačiji način vrati svoju P1.

    U ostalom nije me briga ko će pobjediti, već me je briga što Ferrari ne gleda korist ekipe, već vozača! Konstruktorska titula je dostižna, barem nju treba krunisati kao kvalitetan rad ekipe.

    I opet koji će to vozač koji vodi utrku prepustiti istu??? Kako da ga pitate je apsurd.

    Ako je bio dogovor, onda treba biti i uvjet “druže ako si brzi skloniti ću se, ako kaskaš 5 sekundi, onda je smiješno bilo sta pitati”, jer s tim unose samo nepotreban stres i prave od sebe totalne debile…



    13
    10

    3
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Bilo bi dobro da je objasnio zbog cega je Vettel ostao 2 kruga duže na stazi?

      Nije dva. LEC je otišao u 22., VET u 26.

      I objasnili su. Binotto je rekao da je zbog straha od Lewisa i SC, ali je Leclercu izletjelo valjda pa je rekao da je tako zamijenjena pozicija.



      6
      3

      3
      • Lewis Hamilton
        F1FanCro Prikaži

        Što je fer i u skladu sa dogovorm i naredbama tima.



        2
        -1

        3
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Ne znam kad je ovo Binotto izjavio, ali ima i jedna malo drugačija izjava, odmah poslije utrke. Bio sam stavio na forumu video sa twittera. Svi znamo za taj dogovor prije utrke. Ali u toj izjavi Binotto kaže, da je Vettel odlično startao, odmah riješio Hamiltona, i sam uzeo zavjetrinu, a nije mu je Leclerc dao. Mislim, to je svakako glupo reći da mu je on dao zavjetrinu, kao da to može spriječiti vozaču iza sebe. Nebi mogao ni Hamiltona spriječiti da je uzme, da je ovaj bolje startao…



        4
        4

        0
  8. Aston Martin
    Dooh7 Prikaži

    Zašto je Ferrari uopće krenuo sa takvom taktikom? Zar im ne bi bilo slađe da je Vettel prestigao Lewisa u trci? Pa oni imaju najjači motor, a ukakali su se od Mercedesa koji je već tri trke u laganoj krizi.



    7
    6

    1
  9. avalon Prikaži

    kad čitam pojedine komentare posli trke(a) izgleda da je taktiku “složit” pi*in dim jer ovde ima itekako kvalificiranih taktičara koji POSLI TRKE točno znaju di je bila greška i šta je trebalo napravit :) :) :) objašnjenje binotta je po meni sasvim OK . dio taktike se bazira na tome da seb pretekne lewisa da bi moga uć u leclercovu zavjetrinu ( ta zavjetrina je u zadnje vrime postala jedna od najčešće spominjanih stvari !?!?) . seb je obavija “zadatak” , preteka LH , valjda je zbog odličnog starta bija u momentumu pa je preša i CL koji se nije ogorčeno branija ka npr kimi u monzi lani . ferrai je na startu ostvarija ono šta su planirali …. 1 i 2 . tad nastaju problemi , izgleda da CL želi instant ostvarit drugi dio dogovora tj vraćanje pozicije od strane seba ( možda ga je prestiga mimo plana ? ) no seb vozi odlično , odmiče i CL I LH od kojeg se cahrles ne može odvojit . seb na poruku tim radija ne odgovara negativno nego po meni logično … neka se CL približi pa će se izmjenit u vodstvu . leclerc ne da s e ne približava nego zaostatak raste . i šta bi portalski taktičari napravili ? usporili seba da ga CL prestigne ? ma da , može da je LH npr 15ak s iza mladca no lewis je negdje oko 2 s iza . bi li sebovim čekanjem leclerca LH posta potencjalna opasnost zbog koje su se u ferrariu i odlučili na “taktiku zavjetrine” , sproveli je i onda su je trebali sje*at odlukom o nelogičnom propuštanju jer seb je gradija razliku u odnosu na kolegu i “prvog pratioca” LH ? kroz boxove je stvar došla na svoje , točno ono o čemu CL nije presta pričat TR , a onda je na scenu stupila “srića” ….. kvar . da se to nije desilo ne bi bilo SC , LH ne bi dobija “besplatnu” izmjenu guma pa bi i on i bottas “plaćali” izmjenu i eto ferraria opet na 1 i 2 … sve po planu , a ko bi pobjedija valjda bi momci to riješili između sebe . u tom slučaju ja bi bija tipova na seba jer je jučer do odustajanja vozija konzistentnije , brže od CL i više zbog njegove jučerašnje vožnje ( koju u zadnje vrime ne viđamo baš često ) mi je žal odustajanja , a manje zbog ferraria jer vozačko prvenstvo je izgubljeno odavno , a teško da bi ferrari nešto nešto više od 2. mista moga u konstruktorskom . sebu bi 2 uzastopne pobjede značile na psihološkom planu , a šta s e tiče CL …. posluša je dogovor ALI je posli počeja pi*dit i prerano i predugo jer on ka da želi šta prije “preskočit” neke stvari koje imaju svoj tok jer šta da završi prvensto isprid seba ka 3 . ili čak 2 . ? to bi značilo šta ? da je dokazani talent , budući prvak ? pa to i mi svi znamo i čemu žurba , verbalne eskapade TR šta može uzdrmat stabilnost momčadi koja i onako nije stabilna ni upola ka glavni konkurent koji btw još dodaje “drva na vatru” da se plamen proširi …..



    7
    5

    2
  10. Antonio Giovinazzi
    Mazzacane Prikaži

    “Ako se daje zavjetrina Sebu i ako se ne brani pozicija to je prednost za Seba koju bi on kasnije u utrci vratio zamjenom bolida. To je bio dogovor.”

    Nakon utrke sam pogleda startove u Rusiji i od 2014. Leclerc je jedini vozač na PP koji nije zauzeo unutarnju stranu do prvog zavoja, već je propustio Vettela kao vozača koji ga zaobilazi za cijeli krug. I da je branio poziciju, moguće da bi ga Vettel prestigao, ali svakako držat vanjsku stranu do prvog zavoja nije prirodno i tu se već mogao naslučivat nekakav dogovor u Ferrariju. Kasnije kad je Ferrari tražio od Vettela da prepusti poziciju i kad se Vettel složio pod uvjetom da se Leclerc približi, nije više bilo sumnje.

    Sad, takav plan u teoriji uopće nije loš, ali se javljaju dva problema.

    Prvi je šta ako Vettel bude brži od Leclerca šta se i dogodilo. Ako ne ispoštuju dogovor zato šta je Leclerc sporiji, zajebali su Leclerca. Ako ispoštuju dogovor (čak i da je trećeplasirani Hamilton 30 sekundi iza, a ne 3), onda imaju sporijeg vozača na P1 i bržeg na P2 koji bi šta… sljedećih 50 krugova bija u mjenjaču ovome ispred bez mogućnosti napada. Ili radit još veći igrokaz i dozvolit im utrkivanje nakon šta zamjene pozicije. Sve u svemu Ferrari sam sebe stavlja u glupu poziciju, jer će svakako jedan od vozača bit nezadovoljan. Oba s razlogom.

    I druga stvar di se postavlja pitanje, a šta će Ferrariju takve odredbe. Ferrari se nalazi u idealnoj i nikad boljoj situaciji da pusti vozače da se utrkuju međusobno s naglaskom ostavljanja prostora i bez laktarenja, a momčadske odredbe da se svedu na minimum tokom utrke ovisno o situaciji na stazi. Mercedes u konstruktorima ne mogu stić, od Red Bulla također ne mogu izgubit. Kod vozača Hamilton je prvak, Verstappen će vrlo vjerojatno završit na petom mjestu, znači ostaju im pozicije od 2. do 4. Imaju 3 pobjede više nego šta je većina u Ferrariju mislila nakon Mercedesovih 8 pobjeda u prvih 8 utrka, a bit će ih još. Jel im toliko bitno oće li vozači bit 2-3 u konačnom poretku ili 3-4, i oće li zaostatak za Mercedesom iznosit 80, 100, 150 bodova? Utrkivanjem Vettela i Leclerca bez momčadskih odredbi, ove sezone niti mogu puno dobit niti mogu puno izgubit. A mogu dosta dobit za ubuduće. Tenzije između njih će svesti na minimum, tko je sporiji – sporiji je. A može im i dat nekakvu bolju sliku o tome kome će na početku sljedeće sezone davati više podrške u slučaju da imaju bolid za naslov, a da Mercedes puše za vratom.



    16
    16

    0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Potpis :thumbs:
      Samo što bi dodao da bi Vettel pretekao Leclerca čak i da je ovaj zauzeo unutrašnju stranu.
      Na onom mjestu vanjska strana je trkaća i ima više gume (gripa).
      Vettel je tako strašno startao (Lewis nije ni trepnuo, a ovaj ga je već pretekao) tako da je mogao pitati Leclerca s koje strane želi da bude obiđen (jer ono je bilo obilaženje, a ne preticanje).



      15
      14

      1
    • Aston Martin
      tiptronic Prikaži

      Odlican komentar !
      Dodao bih da ovaj dogivor o startnoj taktici nije odgovarao Vettelu ..zašto …zato da bi ga implementirali Vettel mora prestici LH i doci na drugo mjesto ..a ako bude stvarno dobar na startu ..kao što je i bio ..bit ce prvi ali ce morati to mjesto ustupiti Leclercu …znaci njegov maksimum je drugo mjesto.
      S druge strane Leclerc je bio prvi a ako ga Vettel prestigne vratit ce mu mjesto …super ne mora brinuti o Vettelu. Takav dogovor je donosio dobit samo Leclercu.
      A ako govorimo o zavjetrini …naravno da onaj koji je iza je ima, ali šta može uraditi onaj ispred …ispariti, zato mislim da su u startu oštetili Vettela napravivši takvu taktiku.



      7
      7

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Zato je Leclerc to namjerno i pustio. A vidio je da je Vettel već riješio Hamiltona, i da nema potrebe da mu pomaže sa tim. Ali i da se branio svejedno bi izgubio poziciju, ali onda nebi imao argument da mu se vraća. A ovako ga je hinjski pustio, i počeo kukat…



        4
        4

        0
    • Lewis Hamilton
      F1FanCro Prikaži

      Dok u Fer misle da je Lec itekako pomogo Sebu po dogovoru i zato su i tražili vraćanje pozicije. Na kraju su mu je vratili kroz box.

      Ali što zna pitwall i telemetrija. Odokativno sa TV ekrana je najpreciznije.



      2
      -5

      7
  11. Sebastian Vettel
    Icestorm Prikaži

    Mislim da je netko već spomenuo, Vettel nije trebao pristati na zamjenu pozicija odmah. Nego, ako je Lec brži propusti ga, ako ne , onda ne.
    Onako… teško se može biti tako glup strateg kao što to radi Ferrari, ali očite su dvije činjenice – puno politike, koju je već spomenuo i Kimi kad je rekao da mi je puno rasterećenije i ugodnije voziti u Alfi, i druga, da menađeri guraju Leclera kao prvog vozača.

    Da sam na Vettelvom mjestu odradio bi još do kraja ugovora sezonu ili koliko ima i otišao. Jebeš ti i ferrari i sve to njihovo nabrijavanje kad se ne može pošteno utrkivati.

    Ili, nek se nametne kao sada u Rusiji, da se zna da neće biti 2. vozač ferrarija. Mora početi tako, čvršće razmišljati, dao je Ferrariju sve što vozač može, a sad bi ga oni izjednačavali s malim pjetlićem s ogromnim zaleđem. Ma nabijem ih.



    7
    6

    1
  12. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    “Undercut se dogodio jer je Charles potrošio gume. Prednja lijeva se počela trošiti i to je bio pravi trenutak za promjenu guma.”

    Al zato su bili uvjereni da ce na Sebovom bolidu soft komotno trajati dovoljno dugo da pokriva Mercedese na mediumu za slucaj SCa, da bi se ko grom iz vedra neba taman kad je Leclerc skinija gap za izbiti na prvo misto i Sebove potrosile. Moze biti da su to ocekivali jer ipak je Leclerc vozija u prljavom zraku jer znamo kako se gume brze trose kad vozis niti 5 sekundi iza nekoga.

    Ja ne vidim problem u strategiji Ferrarija, dogovor za start i egzekucija izvedeni savrseno, Vettela su drzali tri kruga predugo ali bez posljedica po potencijalni 1 2 finis.

    Kvar i SC su ih sjebali ali nisu mogli na to utjecati pogotovo na softu.

    Problem nije ova utrka i 15 bodova umisto 43. Prvenstvo 2019. je gotovo ali iduce koje jos nije ni pocelo je kompromitirano jer odgajaju primadonu. Uzjebali se ko mala dica jer je klinjo osta pozicije a nije je s pravom dobija nazad kad se ispostavilo da je sporiji. Kazes mu da vozi i suti na iducu poruku mu kazes da odjebe, ako bude trece das mu do znanja da ce imati ozbiljnih posljedica posli utrke, a ovako su mu dali odrisene ruke za sva sranja koja ce ubuduce izvoditi.

    Na ovakvim se situacijama gradi autoritet i temelji za buducnost, da svak zna di mu je misto i koja mu je uloga. Mali je nakon ovoga u filmu da je njegova uloga kontrola glavnog stratega u slucaju da se strategija ne poklapa s njegovom. Ako je to temelj za buducnost Ferrarija ni pola sekunde brzi bolid im nece doniti prvenstvo.



    10
    8

    2
  13. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    sve mi se čini da se puno više prašine diglo samo zato jer se radi o Ferrariju, a ne zbog toga što se i kako odigralo. i da se od muhe napravio slon.
    sva trojica (Vettel, Leclerc, Binotto) su manje više rekli isto. nisu mogli odmah odraditi zamjenu, odradili su je kasnije, ali nije sve ispalo po planu zbog Sebovog kvara. vjerujem da bi ostalo 1-2 da nisu imali kvar i samim time omogućili Mercu da uzme tih 1-2.

    edit: čak i Toto (standardno :)) rekao da su crveni bili brži i da su zahvaljujući SC-u uzeli pobjedu



    2
    0

    2

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.