Međunarodna automobilistička federacija je još jednom zabranila korištenje bilo kakvih načina rada motora čija je svrha potpomognuti upuhivanje ispušnih plinova ka stražnjem krilu.
Podsjetimo, na meti konkurentskih momčadi, ali i same FIA-e, još se na predsezonskim testiranjima našao Renault za čijeg R.S.18 se smatralo da ima uspješno inkorporiran sustav exhaust blowinga, a prije par dana su se pojavile i sugestije da Ferrari također radi na ovoj soluciji, što neki pripisuju misterioznoj trećoj poluzi na upravljaču Sebastiana Vettela.
Ipak, naposljetku je uskočila FIA koja je uoči VN Azerbajdžana momčadima poslala notu u kojoj voditelj tehničkih pitanja u FIA-inim natjecanjima jednosjeda Nikolas Tombazis kaže:
“Ne prihvaćamo činjenicu da su načini rada motora dizajnirani kako bi povećali protok ispušnih plinova u zavojima. Takvi modovi mogu biti vezani za by-pass sustav turbokompresora, ili za protok koji prolazi kroz cilindre. Da bi bili dopušteni, takvi protoci zraka moraju doći kao rezultat postavki koje povećavaju performanse ili pouzdanost pogonske jedinice, a ne kako bi povećali protok ispušnih plinova.”
“Usprkos tome, ne smatramo da je praktično ili jednostavno napisati sveobuhvatno pravilo koje kontrolira ovaj problem na najbolji mogući način.”
“Stoga svaki slučaj vezan za korištenje modova motora namjeravamo kontrolirati zasebno, a momčadima namjeravamo slati potrebne zahtjeve kako bi se one zadržale unutar prihvatljivih granica.”
“Iako ovo nije potpuno zadovoljavajuće, osjećamo da je to najbolji mogući način s kojim se možemo nositi sa situacijom za 2018., pogotovo jer učinak nije velik u bilo kojem slučaju.”
Novi tehnički pravilnik za 2017. je spustio stražnja krila pa je to momčadima još jednom omogućilo eksperimentiranje s puhanjem ispušnih plinova.
“Jedan od ciljeva za pravilnik za 2014. je bio zauvijek eliminirati bilo kakav utjecaj ispušnih plinova na aerodinamičke performanse bolida”, kaže Tombazis i dodaje. “Iako je ovo uvelike postignuto, pravila za 2017. su ponovno vratila taj problem, najviše zbog niže pozicije stražnjeg krila. Jasno, ovaj utjecaj je puno manji nego što je to bilo uobičajeno od 2011. do 2013., ali je i dalje nepoželjan.”
Što se tiče pozicije ispušne cijevi, Tombazis kaže da nije postojala zabrinutost da neke momčadi, poput Renaulta, idu preekstremno sa svojim solucijama.
“Što se tiče pozicije ispušne cijevi vezano za stražnje krilo i karoseriju, prihvaćamo bilo kakvu poziciju unutar naznačenih granica u pravilniku. Pravo svakog natjecatelja je da svoj bolid dizajnira tako da ima najprikladniju instalaciju za performanse svog bolida, imajući na umu da je ona zaista unutar granica određenih pravilnikom.”
FIA za 2019. planira ići dalje te bi mogla promijeniti poziciju ispušnih cijevi. O tome se već raspravljalo između FIA-e i momčadi na sastanku Tehničke radne grupe, ali zajednički jezik nije pronađen.
“Za 2019. namjeravamo otkloniti ovaj problem djelujući na poziciju ispuha. O ovome se razgovaralo na zadnjem sastanku Tehničke radne grupe, ali ne smatramo da smo pronašli zadovoljavajuće rješenje.”
“Stoga je u planu nastavak ovih razgovora na sljedećem sastanku Tehničke radne grupe s ciljem pronalaska pozicije ispušnih cijevi koja sprječava bilo kakav direktan aerodinamički dobitak, eliminirajući potrebu za provjerom načina rada motora”, zaključio je Tombazis.
[donacija]
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Spremiti ovaj link za svaki idući put kad netko FIA akronim pretvori u Ferrari International Assistance :)
22
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Potpisujem…
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Moze pojasnjenje s obzirom da brane nesto sto je renault razvio?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Navodno je Ferrari puhao unatrag od viška što je ostalo u mgu-h, doduše samo u kvalifikacijama, koliko sam uspio pohvatati. Teško mi je skuziti u detalje kako rade mgu pa ne znam ni koji trik koriste, ali vidjet ćemo vrlo skoro.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prvi put cujem. Spomeni to u tekstu ili komentaru da bude jasnije.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bit će oko ovog još tekstova sigurno, ne bih baš dopisivao nešto što ne znam ni ja točno, a i općenito je više nagađanje nego neka provjerena informacija.
Bit će sigurno izjava nakon Azerbajdzana pa će biti jasnije.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Motor-generator-H nema fizičkog doticaja s ispušnim plinovima,tak da nikakve rezerve nit nije moglo ostati.Ispušni plinovi vrte sklop,turbina, m-g i kompresor,,koji su na zajedničkoj osovini.Jedino ak puše kroz rasteretni ventil ali se postavlja pitanje dal ima dovoljno ispušnih plinova za vrtnju ovog sklopa.
Možda za Q u boxu napune baterije pa instalacijski i jedan brzi krug mg-h ne koriste jer isti na osovini ima spojku i opciju of-on pa plinovi istječu puno večom brzinom na sve moguće rupe jer su rasterečeni za onih deklarativnih 30ks,kojom inače dopunjavaju baterije.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Očito se radi o nekom sličnom triku, jer pazi, FIA (odnosno Tombazis) kaže da ne prihvaćaju režime rada motora koji ciljano napravljeni u tu svrhu. Evo konkretan citat:
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Navodno extra ručica na Vettelovom volanu (Autosport) bi trebala poslužiti za upravljanje bypassom kompresora u zavojima kad se ionako smanjuje gas.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Napravili su prekomplicirani pravilnik u kojem se i sami ne snalaze.S jedne strane kad pogledam sastav goriva,lubrikanta i potrošnju istog-drugi naziv za zloupotrebu-stičem dojam da varaju sami sebe a sve u cilju uspješnosti projekta a s druge strane skaču na zadnje noge zbog gotovo nevažnih stvari,koje su po mojem u okviru pravila a plod su nečije tehničke inteligencije.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne razumijem vezu sa Ferrarijem, ali svejedno samo mogu reći da mi je jako drago da nakon odlaska osovine BE i MM drugi vjetrovi pušu iz FIA-e.
2
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jeli mogu znati kakvi “drugi vjetrovi”?? Isti šit se dešavao za bernijeve vladavine. Voda se tjera na mlin najjačima.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Wind of change.
@Ciki-F1nije tačno da je isto. Da je isto kao prije, Ferrari bi ostao bez te treće pedale čim bi se primjetila. Naziv Ferrari International Assistance nije bezveze ubačen od strane navijača.
Sada je ipak malo drugačije. Sada se ograničavaju vodeći timovi
Tako se Mercedesu zabranio FRIC, aktivni ovjes, ograničila potrošnja ulja (možda sam i zaboravio nešto).
Prije Mercedesa se Red Bull-u zabranjivalo svašta nešto, između ostalog i upuhivanje izduvnih gasova zbog dobijanja većeg aerodinamičkog potiska.
To ograničenje nikad nije ni prestalo da vrijedi. Tako da nema govora da se ovdje Ferrari kažnjava, kako je @Ante povezao gore.
Bio je članak na ovom portalu gdje je Charile upozorio Renault da to ne smiju raditi. Ukoliko Renault ne smije, ne vidim razlog zašto bi Ferrari smio (jer kako sam na početku rekao, sada pušu malo drugačiji vjetrovi)
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Niko ne zna za šta služi ta ručica na Vettelovom volanu. Zapravo zna FIA, i sigurno nije ništa sporno čim je i dalje tu. Može biti već neka postojeća postavka koju je Vettel odlučio staviti na ručicu zbog lakšeg korištenja. Volani se podešavaju prema želji vozača.
Charlie je rekao da nema ništa sporno u Renaultovom auspuhu. Ne znam odakle ti to da ih je upozorio. Koristili su istu postavku auspuha u svakoj utrci do sada.
Što se tiče zabrana, najviše ih je pretrpio Red Bull. FRIC? Korišten nekoliko godina, a zabranjen kada je čak i Marussia uspjela kreirati svoj FRIC… Potpuno bespotrebna zabrana. Ili ako su već kontali zabraniti, trebali su odmah u startu, da ekipe ne troše resurse bezveze. Pogotovo manje ekipe. Aktivni ovjes? Takvo nešto je već odavno zabranjeno. Upravo FRIC je bilo riješenje koje je simuliralo aktivni ovjes. A Mercedes (i Red Bull) su navodno imali nešto slično, ali samo na prednjem ovjesu prošle godine. Navodno Mercedesu nije puno štetilo, dok je Red Bullu ta zabrana nanijela puno više štete. Zato i jesu bili onako loši na početku prošle sezone. Opet, potrošnja ulja nije samo Mercedesu ograničena. Navodno je više štetila Ferrariju. Pogotovo jer je Mercedes uveo četvrtu specifikaciju motora prije uvođenja pravila, tako da im prošle godine nije uopšte štetilo jer su do kraja sezone mogli koristiti količinu ulja koja je važila i prije ograničenja (1.2 l).
E da sad ne govorim koliko im je stvari išlo u korist. Taj FRIC koji su prvi razvili im je i previše vremena ostao dozvoljen. Ono sporno testiranje guma. Ovo nedavno mijenjanje guma u sred sezone za neke utrke. Naravno, koje nisu odgovarale samo Mercedesu…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Pastor,
Nije se ni znala zašto služi treća pedala pa su je zabranili. Zbog velikih troškova. Navodno.
Drago mi je da si se složio da su sada bolja vremena pa se ne zabranjuje ono što konkurencija ne može razumjeti za šta služi.
https://www.f1puls.com/26570/whiting-upozorava-momcadi-po-pitanju-blown-straznjeg-krila/
Što se tiče tih navodnih šteta, u tvom tekstu je sve navodno.
Valjda iz tvoje glave navodno šta li. Ima li ikakav tekst gdje to navodno je objašnjeno?
Ja ću samo o rezultatima.
FRIC – OK tu se slažemo čak i za ono da je se trebalo u startu zabraniti, ali zbog čega je zabranjeno tako kako jeste? Taj dio nisi objasnio.
Ovjes – navodno – RB. Pogledaj razlike između Mercedesa i ostalih timova prije i poslije zabrane. Pa onda nam potvrdi odakle ti navodno ta informacija.
Potrošnja ulja – navodno – Ferrari. Pogledaj razliku u kvalifikacijama prije i poslije zabrane.
Ferrari nije imao problem smanjiti potrošnju na 0,9, dok Mercedes je požurio da uvede motor prije te zabrane.
Ove godine 1 PP od 3 utrke.
Prošle godine 3 PP u 3 prve utrke.
Posebno bi interesantno bilo da nam daš razlog zašto je FRIC kako kažeš
zabranjen ako nije imao nikakvog uticaj? Pa svi su ga imali!
I opet da se vratim na početak rasprave gdje sam rekao:
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aha, piše u naslovu da ih upozorava, a u tekstu citat:
Ima toga još što je rekao, i nigdje nisam vidio da ih je negdje upozorio, ili da je rekao da je nešto sporno sa njihovim auspuhom. Upravo suprotno.
Ne znam šta ti nije jasno sa FRIC-om. Aktivni ovjes kojeg si spominjao je nešto što je valjda uvijek bilo zabranjeno, kao i bilo šta drugo aktivno što poboljšava aerodinamiku. A FRIC je to simulirao. I time je trebalo biti odmah zabranjeno. E da je odmah zabranjen, tada bi bio na štetu Mercedesa jer su ga prvi imali. Kasnije kada je zabranjen, sigurno im nije štetio puno više nego ostalim timovima. Naprotiv, najviše su oštećeni mali timovi koji su trošili svoje male budžete na razvoj FRIC-a. A puna im usta ušteda…
Fore sa prednjim ovjesom od prošle godine su jasne i pticama na grani. Šta ću ti ja ako ne pratiš. Imaš izjave iz Mercedesa gdje su sami govorili da ga nisu ni upotrebljavali na većini utrka. I da ih nije puno unazadilo. Nemoj mi sada da je to razlog zašto ih je Ferrari stigao prošle godine. Nova sezona, novi bolid. Kakve veze ima koliku su prednost imali prošle godine.
Isto tako možeš naći izjave iz Red Bulla kako ih je zabrana oko ovjesa puno koštala, jer su čitav bolid dizajnirali oko toga. A to je i jasno vidljivo po njihovom napretku kroz sezonu. Na kraju sezone došli i do nekoliko zasluženih pobjeda. Čista suprotnost sa početkom sezone.
Ulje, opet pripisuješ da je Ferrari samo zbog toga bio konkurentan. Činjenica je da Mercedesu prošle godine to smanjenje potrošnje nije štetilo, jer za njih nije ni važilo. 2018, nova sezona. Svi su znali šta ih čeka. Navodno (kad kažem navodno mislim na to šta sam čitao, a ne iz glave, jer niko ne može znati jeli i to što novinari pišu čista istina. Zato pišem navodno), na testiranju su i Ferrari i Mercedes bili na granici sa potrošnjom ulja. Sada u sezoni, opet navodno, Mercedes je smanjio potrošnju korištenjem mješavina iz 2016, jer su bili na granici. Opet, ne možeš reći da su ulje ograničili zbog Mercedesa, jer i Ferrari isto troši ulje na limitu evo već drugu godinu. Baš kada su i počela ograničenja. Da su to htjeli ograničiti samo zbog Mercedesa, onda su trebali to uraditi u 2014, jer Mercedes od početka sa ovim motorima koristi veću potrošnju ulja.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mjenjaju gume na 3 utrke sada ovo. sto je sljedece da se potkopa Ferrari kao i 2013?? Ove izmjene kada netko nesto naprvi kada sezona krene su po meni cisto pogodovanje drugima. Sada kad je napokon zanimljivo zeli se to sje…??
24
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
2013. smo imali gume koje su eksplodirale na par različitih bolida, tada se mogla progutati priča o sigurnosti. Ove godine mislim da bas nitko ne kupuje tu foru sa sigurnošću kao alibijem.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je F1….. kada se nešto novo izmišlja, razvijaju ideje…… dolazi do novih ideja….. nije ovo prvi put da FIA ovo radi….. ali niti mi ne trebamo novi IndyCar.
Kako bi se razumjeli, ništa kontra IndyCar serije. Dapače, sve OK – ova serija zna biti ……. atraktivnija od F1.
Ali F1 je F1….. F1 je zakon.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja zapravo ne kužim motivaciju FIAe da ovo zabranjuje.
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma da, hajdemo ugušiti i posljednji atom inovacije i genijalnosti zbog kojih je F1 postala ovo što jeste.. Mic po mic se približavamo standardizaciji komponenata (iako to u ovom članku nije slučaj), a onda kada i to uzme maha sport koji volimo će postati skuplji IndyCar. Sramota..
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Oduvjek su radili ovakve stvari. Za neke od tih zabrana razumijem, ali neke mi baš nisu jasne,
Evo za ovu FIA kaže da je efekt mali, a ipak će grupa skupo plaćenih ljudi trošiti svoje vrijeme kako bi napisali fool proof regulaciju i uništili taj mali efekt !?!?!? :)
3
0