F1 bez Red Bulla? Blefiranje ili realna prijetnja?

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 5 min 3 komentara

RED BULL LOGO_800x533

Svaki tjedan možemo pročitati izjave ljudi iz Red Bulla o tome kako će napustiti F1. Izjave iskaču iz paštete i svi su postali nekako imuni. Na prve izjave o povlačenju austrijske ekipe skočili su svi na noge. Na ove posljednje više nitko ne reagira, barem ne značajno. Svima je postalo normalno. Jesu li to isprazne prijetnje ekipe koja vapi za pažnjom i starom slavom ili se tu krije nešto više?

Posljednja takva prijetnja došla je netom nakon završetka VN Španjolske od strane Helmuta Marka.

“Ako nećemo imati konkuretan motor u bliskoj budućnosti, dakle ako Audi ne dolazi – mi smo vani,” rekao je Marko Andrewu Bensonu iz BBC-a.

Neki ljudi zaista brzo zaboravljaju, zar ne? Nije li to iritantno?

Samo 18 mjeseci prije, Red-Bull i Renault su slavili svoj četvrti uzastopni naslov. Sada, Renault se čini izgubljen i samo Volkswagen grupa može izvući Red Bull iz blata?

Frustracija Red Bulla je shvatljiva. Pobijedili su na 3 utrke prošle godine, ali nisu bili ni blizu pobjede kada su Mercedesi bili pouzdani i bez problema. Ove godine doživjeli su znatan pad u prosječnost. Krivac za to, opravdano ili ne, postao je Renault i njihov nekonkurentan motor.

Što ako Audi ili neki drugi brend VW nije princ na bijelom biku koji će spasiti ekipu iz gliba? Nakon svega, Honda im demonstrira upravo sada, kako je teško novom proizvođaču motora koji nema iskustva u ovoj novoj F1 hibridnoj eri razviti motor, uvažavajući sve regulacije i pravila. Ljudi iz Red Bulla nisu glupi, znaju da je vrijeme prilagodbe teško i zahtjevno. Taj period traje 2-4 godine i iziskuje mnogo novca bez pravih rezultata na početku. Red Bull ne može na silu i na brzinu promijeniti svoju sudbinu.

Ako se pravila sporta ne promijene, Red Bull možda zaista ode iz Formule 1.

Prva stvar koja mora biti spomenuta je da F1 neće biti kompletna bez Red Bulla, ali isto tako nemoguće je potpuno povlačenje Red Bulla iz F1 svijeta. Osnivač Red Bulla Dietrich Mateschitz posjeduje dvije ekipe, ali uz to posjeduje i Red Bull Ring koji je pod ugovorom kao domaćin VN Austrije do 2020. godine. Mateschitz može prodati obje ekipe, ali ostaje u igri kao promotor i domaćin utrke. Sjetite se da je Red Bull dugo bio upleten u sport i prije posjedovanja vlastite ekipe. Sponzorirao je ekipu Saubera od 1995. do do 2004. i imao znatan udio dionica u momčadi.

Red Bull je preko Saubera, kupnje Jaguara kako bi stvorio RBR, A1 Ringa uložio bilijune dolara u F1. Takva razina ulaganja i predanosti nedostajat će F1 kao sportu.

Iako, kroz povijest, mnogi uspješni i značajni sponzori i konstruktori su dolazili i odlazili. Ponekad, momčadi su ugašene, kao originalni Lotus 1994. Druge momčadi su prodane drugim vlasnicima, kao primjerice Renault, Jaguar i Toleman.

U slučaju Red Bulla, na kraju, momčad će biti interesantna svima koji traže svoj put u svijet F1. Adam Cooper tvrdi da ima podatke kako će VW grupacija preuzeti Red Bull i tvornicu u Milton Keynesu. Red Bull je uložio i ponudio strašno puno ovom sportu, ali Volkswagen/Audi možda može i više od toga. S dolaskom Honde ove sezone, postoje četiri proizvođača motora u F1. Volkswagen, koji je prema Forbesu druga auto kompanija svijeta bit će eventualno peti proizvođač motora u F1.

Njemačka kompanija ostvaruje zavidne uspjehe u World Endurance Championshipu, to pokazuje njihovo napredovanje u motorsportu. Odstupanje Ferdinanda Piëcha s čelne pozicije VW grupacije samo će dodatno podmazati put u F1. Porsche, Audi ili VW su imena koja prirodno i normalno uspoređujemo s Mercedesom. Takva imena dižu rivalitet i popularnost sporta.

Ukoliko VW nije zainteresiran, netko drugi će zasigurno kupiti Red Bull. Kupiti izgrađenu, sposobnu i slavnu ekipu uvijek je bolje nego krenuti od nule.

Kanadski milijarder Lawrence Stroll, na primjer, spominjan je prema Globe and Mail-u kako je želio kupiti dio udjela u Sauberu prošle godine. To se ipak nije dogodilo, stoga Stroll, čiji je sin Lance dio Ferrarijeve vozačke akademije, možda i dalje zainteresiran za kupnju neke F1 ekipe.

Toro Rosso je već druga priča. Momčad, koja je počela život 1985. kao omiljeni gubitnik Minardi, nema pedigre i ime Red Bulla. Velik nedostatak im je sjedište u Faenzi u Italiji. Žarište ovog sporta je Engleska i prelijevanje znanja, tehnologije i ideja zaobilazi dislociranu ekipu.

Red Bullova želja za drugom ekipom je držala ovu momčad na životu, njihovim povlačenjem postoji mogućnost gašenja. Realnije je ipak očekivati Renaultovo preuzimanje ove ekipe.

Na kraju, prodaja Red Bulla neće biti osobito dobra za F1, ali neće ni posebno uzdrmati sport. Kompanija energetskog pića bit se samo još jedno u nizu imena vlasnika, ulagača i trgovaca koji su prošli kroz F1 kao kratkotrajni vlasnici vlastitih ekipa.

Neki govore da Red Bull samo blefira. Da su tu taktiku preuzeli od Ferrarija koji također najavljuje povlačenja kada se stvari ne odvijaju na njima odgovarajući način. Postoji vrlo dobar razlog za to. Mateschitz je uložio velike novce u F1 ekipu i ostalo – zbog toga što mu ovaj sport omogućava najbolju moguću promidžbu za njegovo piće. Zračne utrke, utrke na ledu, skakanje biciklima i skakanje iz svemira je zabavno, ali F1 mu nudi gledanost kakvu nemaju svi ostali sportovi u kojima se promovira zajedno. Govorimo o pola milijardi ljudi 20 puta godišnje, svaku godinu.

Daniel Ricciardo je pobijedio u Belgiji prije samo 9 mjeseci. Poslovni ljudi su strpljivi ljudi, stoga nemojte samo tako otpisati Red Bull.


Odgovor

3 komentara

  1. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    Red Bull je preko Saubera, kupnje Jaguara kako bi stvorio RBR, A1 Ringa uložio bilijune dolara u F1. Bilijuni prevedeno na hrvatski su milijarde.


    0
    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Odlično Luka. Osobno sam mišljenja kako odlazak Red Bulla nije dobar za Formulu 1. No, doživio se odlazak velikog Lotusa, pa će i nekako Red Bulla ako do toga dođe.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.