Hamilton: Nisam koristio posebni mod motora u Q3

Vijesti

Lovro Andraka

Prije 6 godina 2 min 33 komentara

Lewis Hamilton tvrdi kako u posljednjoj kvalifikacijskoj rundi nije koristio poseban mod motora, odnosno da je mod bio isti tijekom čitave runde..

Hamilton je bio najbrži u Q1 s 2 desetinke prednosti ispred Raikkonena, dok je u Q2 bio drugi s desetinkom zaostatka iza Vettela. U Q3 je nakon prvih brzih krugova bio najbrži sa samo 3 stotinke ispred tada drugoplasiranog Vettela da bi u posljednjem krugu napravio ogroman napredak i rekordom staze završio 6 desetinki ispred najbližeg pratitelja Raikkonena.

Taj ogromni napredak mnogi pripisuju Mercedesovom kvalifikacijskom modu motora koji je lani bio poznat kao “magični gumb”, a nedavno je Hamilton taj mod za ovu sezonu nazvao “party mod”. Ipak, tvrdi da je posljednji krug odvozio u istom modu kao i sve ostale.

“U tom sam krugu bio u istom modu kao i krug ranije – stvar je u dovođenju guma na pravu temperaturu i spajanja sektora na pravi način. Imao sam dobre sektore i ranije, ali trebalo ih je povezati.”

“Mislili biste da je ovo uz rezultate koje smo ostvarili prijašnjih godina postala norma, ali i dalje je bilo jednako napeto. Srce mi tuče kao ludo. Tako sam sretan s tim posljednjih krugom.”

“Bio je to sjajan krug. Uvijek težim savršenstvu u vožnji, a ovo je jako blizu tome.”

Hamilton je na pressici dodatno naglasio da krug koji mu je donio pole nije bio tako brz zbog posebnog moda motora.

“Uvjeravam vas da nemamo ‘party’ mod. Koristio sam isti mod od Q2 do kraja Q3. Nije bilo dodatnog moda niti dodatnog gumba kojeg sam koristio.”

Na to se u razgovor ubacio Sebastian Vettel koji je upitao:

“Što si onda radio prije toga?”

Hamilton je odgovorio:

“Čekao sam da sastavim dobar krug i skinem ti osmijeh s lica!”


Odgovor

33 komentara

  1. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Da, da. Naravno..



    18
    16

    2
  2. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    To je, čini mi se, točno, jer su kod predstavljanja bolida pojasnili (Andy) što su sve radili na motoru. To je otišlo toliko daleko da su odlučili dozvoliti vozačima češću vožnju pri maximumu ali ipak uz uvjet, da to bude u dogovoru s pitwall-om. Treba spomenuti uz to, da su (koliko znam) jedini koji su prošli granicu od 50% efikasnosti.



    10
    7

    3
  3. Ferrari
    Race Prikaži

    Nadao sam se malo vecoj borbi za naslov ali ocito da ce i 5 uzet….



    18
    14

    4
  4. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Brz vozač, ali ne opet toliko brz da takav veliki razmak prepiše samo sebi. Lujo molim te, nismo glupi, ne izvađaj novog Sennu.



    56
    44

    12
  5. kreso Prikaži

    Ne lazi ovaj napaćen narod..



    32
    24

    8
  6. Ferrari
    racer 29 Prikaži

    Treba se pod hitno osnovati antidopinška agencija i u F1.. :D



    16
    13

    3
  7. Fernando Alonso
    zonosso Prikaži

    Znači novi (stari) prvak se zna….. Gledam na 2019. pa možda se nešta zanimljivo i “izrodi” ako vjerujem v “coprnice”…. Ovo je krajnje nezanimljivo i prestrašno baš kao i 2003. i 2004. Mislim da sam tih godina gledao samo sažetke utrka a ponekad ni to jer se prvak znao odmah na početku lol.



    3
    1

    2
  8. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    nemogu ga vidjeti..ali fkt



    3
    -7

    10
  9. kreso Prikaži

    Na stranom portalu Wolff izjavio da je Ham koristio party mod…heh



    5
    -1

    6
  10. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ham je htio reći da između 1. i 2. kruga u Q3 nije bilo promjene moda, a ne da nije uopće koristio party mode.
    Što je i točno jer Mercedes uvijek u Q2 upali kvalifikacijski mod.
    Sad sam slušao Ted’s Notebook i kaže da je pregrijao gume u prvom pokušaju, i da je zato bila velika razlika, a vet napravio malu grešku u 13.zavoju i zato je iza Kimmija.



    8
    7

    1
  11. dejan_s Donator Prikaži

    Već duže vremena za mene su izjave Hamiltona misterija. Nikako da proniknem u njih, bolje rečeno imam problema s atribuiranjem, jer ono što kaže jednoga dana sutradan negira i tako u nedogled…….bez otpora do novog event-a……..do nove kontroverze……novog mućenja vode……a kako ima vjetar u leđa od britanskih medija nema razloga za brigu da će njegova nedosljednost biti “sjecirana” u detalje, a ako neko i ukaže na nedosljednosti brzo se to otopi i prekrije prašinom nastalom kao rezultat novih podviga, novih pobjeda…..
    Ono što već duže vremena rade Hamilton, Wolff nije ništa drugo do specijalni rat. Kako i zašto to radi Wolff to razumijem i to mi je jasno………no zašto to radi Hamilton to mi nije jasno.
    Zašto se degradira četverostruki prvak, vozač koji je možda i najbolji u cijeloj ovoj generaciji ostaje izvan mog razumjevanja.
    Prije par dana je baš hvalio kako je nevjerovanto zabavno kako Mercedes ima jak kvalifikacijski mod (party mod) koji daje tako mnogo “juicy-ja”…….. pa nakon toga čitamo da će Mercedes imati još moćniji kvalifikacijski mod ove godine:
    https://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-engine-party-mode-1016834/
    Nakon toga Hamilton izjavljuje da nije koristio dodatni boost motora za kvalifikacije pa Wolff kaže da jeste:
    https://www.racefans.net/2018/03/24/hamilton-use-mercedes-party-mode-q3-wolff-confirms/

    Kada Alonso kaže da je pritiskao …… vozio ….. “kao životinja”……. jasno je da na taj način želi reci da je on taj koji donosi rezultat, a da je auto loš……da sve što je tim “ostvario” imaju njemu zahvaliti …..i iako je Alonso često znao ponavljati “svoj moto” svi smo razmjeli poruku i smisao jer se Fernando nalazi, zadnjih par godina, u nezavidnoj situaciji i potrebno mu je potkrepljenje…vjera, mit u neki viši smisao…….

    A Hamiltonova izjava koja je prenijeta u ovoj vijesti ima isti smisao: tako sam dobar da i ne trebam koristiti sve što Mercesedes nudi…….ili još bolje ja ne žalim to koristim jer želim konkurenciju…..

    A sve je to prazna propaganda……. i potpuno nerazumljivo zašto sve to čini jer svi znamo i bez vještačkih hiperbola koliko je Hamilton dobar. Šteta, meni se čini očigledno da Hamilton kao ličnost kasni za Hamiltonom kao vozačem.
    Na kraju samo da podsjetim kako se prošle godine nije libio da u prvom dijelu sezone svako malo “apelira” na tim da se treba ubrzati auto za 2/10 sekunde……..
    A sjećamo i njegove priče o boci s vodom koje je se odrekao na račun boljih performansi, ako se ne varam to je bilo u Barceloni prošle godine……
    https://www.autosport.com/f1/news/129544/hamilton-drops-drinks-bottle-to-save-weight

    Nikako da shvatim odakle Hamiltonu taj kompleks “hipohondrije” …… znam da vozači moraju održavati svijest o vlastitoj omnipotentnosti, no ovo što Hamilton radi pomalo podsjeća na dječije ponašanje…..



    6
    6

    0
  12. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Mislim da treba pažljivije pratiti izjave Merca od kada je počela hybrid-era. Tih >50% efikasnosti, koliko se sječam, odnosilo se na cijelu PU, a ne samo na motor. Lani su izjavili da im je cilj puniti baterije što brže-efikasnije. A u svezi stim, napravili su MGU-H najboljim na gridu (najefikasniji). Već lani su najdulje mogli koristiti baterije, a cilj im je bio da to mogu imat tijekom cijelog kruga za razliku od ostalih. Kad se zbroje svi ti detalji pa i izjava Andy-ja na predstavljanju bolida, njima zapravo više i ne treba famozno puce. Softwear bi im mogao sam prepoznati potrebu za večom snagom i dodati motoru baterije kada to zatreba. Velika je šansa da ipak govore istinu tj da nemaju puce. FIA još nije reagirala. Ostaje još samo umješnost Lewisa. Ricija bi trebalo malo spustiti na zemlju da ne priča gluposti. I Botas je pokušao potjerati taj stroj pa smo vidjeli gdje i kako je završio. I na kraju, svaki tim na gridu ima šansu napraviti takav (i bolji) PU, kao što je mogao svako napraviti u eri RB-a jednaku (ili bolju) aerodinamiku. Ne zaboravimo da je u sportu uvijek borba za prvo mijesto.



    10
    -5

    15
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Ne kuzim se kao ti, niti me ne zanimaju toliko tehnicki detalji…
      Ali ono sta ja vidim (kao i svatko racionalan) je samo izrazitu dominaciju u TOM SEGMENTU, na rubu regularnosti, taman da im se ocito nema sto rec.
      Da nemaju taj party mod, lani bi ishod sezone sigurno bio drugaciji.
      Samo 4 utrke nisu uzeli pole, a u prve tri sezone (’14., ’15. i ’16.) na samo 3 utrke (u 60 utrka, samo na njih 3 nisu imali pole)! To je naprosto prebrutalno… Smijesno je.
      Krenuli su u ovu hibridnu eru s tom prednošću i nitko ih na tom polju nije dostigao. Uvijek su korak ispred…

      Naprosto ne vjerujem da je Lewis nakon 1.pokusaja u q3 (kad su troje bili unutar desetinke) uspio naći u 2.pokusaju 0.66 vise od ostalih. Ne vjerujem da je brži 0.66 od ove dvojice, jer i oni su popravili svoja vremena… A u Q1 i Q2 takodjer nije bio toliko ispred da mozemo rec da je “generalno” brži za vise od 6 desetinki, i da je samo loše hendlao temperaturu guma…



      15
      8

      7
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        Zamolio bih te da pogledaš usporedbu krugova njega i Seba pa sam zaključi, a potom i Rosbergove komentare na SkyF1 nakon kvalifikacija. Pretpostavit ćemo da je Nico relevantan po tom pitanju.

        Zbog čega bi Mercov Q3 mode bio na rubu regularnosti? Pogledaj što je Seb radio prošle godine u Q3 u prvom krugu, a što potom u drugom i koliku je radio razliku između ta dva kruga. Čisti primjer ti je Brazil, a ima još takvih.

        Lewis je odvozio nedobro prvi Q3 krug, drugi je raskovao.



        6
        4

        2
      • Max Verstappen 1
        Multi 21 Prikaži

        @beethoven87 ma razlika koju donosi party mode sigurno nije 6 desetinki. Hamiltonov krug je prakticki bio savrsen. Rekao bih da taj mode donosi kao i dosad 2-3 desetinke. I naravno da ce to smetati onima koji love te 2-3 desetinke, ali ljudima u Mercedesu se treba priznati da su jednostavno nepobjedivi na tom podrucju.



        7
        5

        2
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Potpis @Multi21
        Danas sam baš o tome pisao na forumu.
        Tih 0,66 se sastoji (uzećemo lapo-lapo, radi lakše računice) od 0,33 koje je pronašao Lewis (ili izgubili drugi, kako je kome draže) jer je sastavio perfektan krug, a ostali su se izgriješili (Seb u prvom sektoru, Max u zadnjem….) i 0,33 koje donosi “party mode”. Otprilike, tu je to negdje.
        Ne bi čitavih 0,66 pripisivao Lewisu, jer ipak nisu ovi iza toliki levati, niti bi tih 0,66 pripisivao u potpunosti party modeu, jer bi onda Lewis ispao levat. Tako da je to negje (u današnjem slučaju) pola-pola, što znači da je party mode oko 0,3sec, kao što nas većina i pretpostavlja.
        Ne znam samo zašto Lewis laprda bezveze naokolo.
        @Beethoven, jbga, ljudi napravili “party mode” i ubiše sa njim, šta ćeš. Ja bi volio da i Ferrari ima “party mode”. Ustvari, ima ga, ali nije tako efikasan.



        7
        5

        2
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        Normalno da će griješiti kad se bore protiv nerealne konkurencije. Moraju davati sve od sebe, pa preforsiraju. Ovaj samo sjedne i opali po tom modu i nema sekirancije. Razumijem ja da Seb i Max nisu odvezli perfektne krugove, ali pogledajte i prethodne godine. Seb uvijek kaže da je htjeo previše pa preforsiorao, kada ima slabiji krug. A normalno da ćeš preforsirati, kada se ne možeš boriti sa ovim Mercom vozeći na sigurno.



        8
        4

        4
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        E da još dodam. Vidite da ni Hamilton nije savršen. Koristio je taj mod, ali u oba kruga u Q3, kao što je Wolf pojasnio. Ali prvi krug je zajebao. Seb i Max su zajebali u drugom pokušaju, ali baš zato što su bili na limitu, i nisu ni mogli puno bolje nego u prvom pokušaju. Jedino na rizik, što se nije isplatilo. Imaju i oni kvalifikacijski mod, ali ni blizu Mercedesovom.



        8
        6

        2
      • Lewis Hamilton 44
        Berislav Donator Prikaži

        @svima
        Mislim da sam u pravu ako kažem da Merc nije radio puno na povečanju snage samog motora. Slušajući Andy Cowell-a, radili su više na pouzdanost/kvaliteti i konfiguraciji motora (poradi zahtjeva aerodinamike) jer su imali zadatak da bolid mora odraditi svih 7 utrka. Čiste snage motora imaju skoro pa dovoljno, a elekričnih konja, tj njihova količina ovisi isključivo o kapacitetu/kvaliteti i hlađenju baterija. Kapacitet je, čini mi se, zadan. Dakle jedina stvar ostaje a to je upravljanje punjenjem/pražnjenjem baterija. Stekao sam dojam da su tu otišli dalje od ostalih. Obzirom, na osnovu svega ovoga vjerujem da Lewis govori istinu, tj da nemaju više „magično puce“. Imaju cijelo vrijeme „električne konje“ na raspolaganju tijekom Q. Dapače, od ove godine i tijekom trke, ako zatreba (uz ogradu).
        Jedino još uvijek neznam zašto je njihovo znanje i napredak doživljeno kao urota ili slično protiv ostatka grida. Kad je Ferrari pred sedamdesetak godina postao sinonim za najbolji motor, nikome nije palo napamet da se buni protiv njegove dominacije godinama.



        6
        5

        1
      • Ayrton Senna
        Beethoven87 Donator Prikaži

        @Schumi – potpis.

        @Berislav, također. To sto si objasnio o upravljanju punjenjem/pražnjenjem baterije mi ima smisla…
        A na zadnji dlomak: Zato sto posoji i sumnja da su poceli s razvojem motora ranije nego ostali. Dakle, nije problem njihovo znanje i napredak (taj mentalitet je za svaku pohvalu) nego to sto su ranije od svih krenuli radit na motoru i napredovat te stekli prednost koju jos uvijek, 5.god za redom, drže i njeguju…
        Ne mozemo bas usporedjivat pravila F1 s onom od prije 70god… na ovakve izrazite prednosti se bunilo i krotilo, ali je Merc ovu prednost uspio zapakirat u sferu gdje mu se ne moze vise nista dok su ovi motori…

        @Frantic, lijepo si racionalizirao i to je vjerojatno slucaj… Ali ne mozemo znat i necemo nikad koliko je do njegove brzine, a koliko do party moda. A to baca sjenu na njegove uspjehe rekorde.
        Ne zelim ih omalovazit. Covjek je vjerojatno i najbrzi u jednom krugu na gridu… ali da sam njegov navijac, to bi me smetalo…



        1
        -2

        3
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        Berislav, baš sam juče pisao o tome. I ja mislim da je ERS, odnosno električni konji glavni razlog. I to baš zato zbog efikasnijeg punjenja, pa ga mogu duže koristiti u tom jednom krugu. Ali ipak kvalifikacijski mod postoji, a on se i sastoji u tome da im omogući da čitavu količinu ERS-a iskoriste u jednom krugu. Recimo da ga ostali potroše nakon pola kruga. Naravno ne mislim da će ga potrošiti u prvoj polovini kruga, i onda pušiona, nego da ga mogu koristiti ukupno u pola kruga. I moraju rasporediti gdje im najbolje odgovara. Isto kao KERS prije kada su ga po pravilima mogli koristiti samo 6 sekundi u jednom krugu. Mercedes ga vjerovatno može koristiti vše u krugu, tako da im daje prednost u većini kruga,. Ali u utrci ima manji utjecaj, jer ako bi ga potrošili u jednom krugu, nebi se dovoljno punio za ostale krugove. Mislim da ga koriste maksimalno i u prvom krugu. Ono kada se odmah odlijepe na startu. A kasnije ga mogu dopuniti laganijom vožnjom. I vjerovatno ga iskoriste do maksimuma još ponekad kad im zatreba. Na primjer izlazni krug iz boksa. Ili ako im neko pokuša undercut, onda ga opet stisnu. Nadajmo se samo da nisu toliko napredovali da ga ove godine mogu koristiti do maksimuma i u utrci.



        1
        -2

        3
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        KERS se mogao koristiti 6,6 sec po krugu, ERS 33 sec na maksimumu kroz krug, tako da ni to nije “kvaka”.


        0
        -2

        2
      • Sebastian Vettel 5
        Schumi Prikaži

        ERS nije određen koliko se može koristiti po krugu. Mislim da je samo određena maksimalna snaga koju daje. Mislim da je to 160 KS.



        3
        2

        1
  13. dejan_s Donator Prikaži

    Sad vidjeh da moj komentar nije objavljen: (“Vaš komentar čeka odobrenje.”). Da li postoji neki određeni razlog za to? Zar je komentar bio neprimjeren? Ako je tako volio bih to znati kako bih više paženje odvojio u oblikovanje eventualnih narednih postova……


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.