The Ice(man) story

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 8 min 7 komentara

Raikkonen, Vettel

Kimi Raikkonen nije kao ostali.

Vrlo teško ćete ga pronaći kako sudjeluje u snimanju “pitanja i odgovori” video sadržaja s novinarima, ali još teže ćete ga vidjeti u blizini bogatih i slavnih na crvenom tepihu. Ne, on jednostavno nije takav, od njega uvijek znate što očekivati; Kimi je, ma znate, jednostavno Kimi.

Od kada je debitirao u Sauberu 2001., Finac je postao jedna od najvećih ikona u povijesti motorsporta. Proslavio se u Sauberu, McLarenu, Lotusu i Ferrariju i osvojio 20 pobjeda. Raikkonen je osvojio samo 1 naslov svjetskog prvaka, ali lako je na konto mogao dodati još 2 koja su mu izmakla za dlaku 2003. i 2005.

Prošle sezone mislili su mnogi da je Kimi gotov, da ga treba otpisati i zahvaliti mu se na uslugama. Najstariji čovjek na gridu (35) mučio se s prilagodbama na nove V6 turbo motore i druge tehničke finese. Završio je izvan top 10 vozača u ukupnom poretku po prvi puta u karijeri. Iceman se ove sezone vratio. Posjeduje kompetitivan automobil i bez problema konkurira svom momčadskom kolegi Sebastianu Vettelu. Osvojio je na pretprošloj utrci u Bahreinu prvo postolje u skoro dvije godine. Pobjeda je bila nadomak ruke, ali za to će trebati pričekati.

Pogledajmo neke najvažnije trenutke iz njegove karijere i pitanja koja zanimaju sve fanove ovog Finca.

Je li spreman biti vozač broj 2 u ekipi?

Ni jedan vozač ne želi biti percipiran u javnosti kao drugi vozač u momčadi, pogotovo ako je taj vozač potvrđeni svjetski prvak. Od svog povratka u Ferrari na početku 2014., Raikkonen je barem neformalno, svrstan na tu poziciju zbog Fernanda Alonsa koji je bio prva violina talijanske ekipe. Ove godine, Sebastian Vettel ipak drži glavnu riječ. Neki vjeruju da Raikkonen ne mari previše za momčadske odredbe. Ako dođe do situacije u kojem će momčad preko radija tražiti od Kimija da se makne ili da zadrži poziciju iza momčadskog kolege, Kimi će vrlo vjerojatno automatski odbiti ili ignorirati zahtjev, nastavljajući voziti svoju utrku. Prema nekim dokazima, to je istina: Raikkonen, nakon svega, je ipak najveći antipolitičar među vozačima na gridu.

Ova pretpostavka je dovedena u pitanje na prošlogodišnjoj VN Španjolske, kada je unatoč nadmoći nad Alonsom tijekom cijelog vikenda, Raikkonen završio iza svojeg momčadskog kolege nakon što je Ferrari Španjolca prije pozvao u boks – ignorirajući Kimijevu prednost položaja i pozicije na stazi – i promijenio dogovorenu strategiju na tri ulaska u boks koja je više išla na ruku Fernandu.

Nakon utrke, moglo se čuti Raikkonena koji preispituje Ferrarijeve sporne odluke preko radija, ali se nije dao namamiti u rat riječima. Bio je izrazito nezadovoljan, ali je ostao hladan.

Alonsova osjetna prednost u performansama nad Raikkonenom u 2014. nije pravi prikaz odnosa i snaga između ova dva vozača. Svakome je jasno da je Fernando bio izrazito favoriziran i cijela je ekipa bila posložena na njegov način. Pri tome mislim na strategiju, razvoj i kreaciju bolida do odnosa u cjelokupnoj organizaciji Ferrarija. Kimi je bio sporedan vozač. Odnos se ove godine znatno popravio kao i cijela ekipa Ferrarija. Priča sa Sebastinom bitno je drugačija od prošlogodišnje i to vide svi.

Jasno je svima da ekipa koja potpiše četverostrukog svjetskog prvaka koji ima tek 27 godina, ozbiljno računa na budućnost s tim vozačem. Maurizio Arrivabene je, nadam se, prepametan vođa momčadi da bi dopustio takvo nejednako tretiranje. Osobno prizivam što žešću borbu Ferrarijevih vozača jer to je ono što privlači ljude.

Koje je Kimijevo najveće razočarenje u karijeri?

Identificiranje najsvjetlijih trenutaka Kimijeve karijere nije tako težak zadatak. Prva pobjeda u karijeri u Maleziji 2003., nevjerojatna pobjeda s pretjecanjem posljednjem krugu u Japanu 2005. i nevjerojatno osvajanje naslova prvaka u posljednjoj utrci sezone 2007.

Kada želimo identificirati teške trenutke karijere, dolazimo do puno kompleksnijeg zadatka.

Za malo je propustio dva naslova svjetskog prvaka. 2003., Michael Schumacher je bio jači za samo 2 boda, 2005., u sezoni u kojoj je imao 10 pole positiona i sedam pobjeda, uspio je izgubiti od Fernanda Alonsa. 2004. i 2006. McLaren je uspio napraviti grozne automobile koji mu nisu dozvolili borbu za vrh i vidanje nagomilanih rana.

VN Europe 2005., u kojoj mu je slomljen prednji desni ovjes u posljednjem krugu, što možete vidjeti u videu, zasigurno je užasan moment u karijeri. Spomenimo još sudar na mokroj VN Belgije samo 2 kruga prije kraja. To ga je koštalo ne samo pobjede, već i šanse za drugi uzastopni naslov prvaka.

Proživio je još i izbacivanje iz Ferrarija na kraju 2009. godine, nakon samo dvije godine od osvajanja naslova. To je zasigurno ostavilo traga na Fincu. Ne smijemo ni zaboraviti prošlogodišnji težak sudar u prvom krugu Silverstonea.

Kimijevih 12 sezona prepuno je slavnih i gorkih trenutaka. Bilo bi zanimljivo znati kako je on sve to podnio i oporavio se od svih tih neuspjeha. Pogodi li ga više kada mu pobjeda ispadne iz ruke u posljednjim minutama utrke ili kada mu cijela sezona ide u lošem smjeru? Je li bolje boriti se i izgubiti sve ili se ne boriti uopće? Je li svjestan koliko smiješno zvuče njegove radio poruke?

Raikkonen je prirodno asocijalan kada dođemo do “drugog dijela” trkaćeg vikenda. Intervjui prije i poslije utrka, konferencije za novinare i promocijske aktivnosti za njega su prava muka. Pravi vozač mora biti najbolji iza volana, sve ostalo je nebitno – to je njegov životni moto. Ono što oduševljava ljude diljem svijeta je njegova radio komunikacija

https://youtu.be/aDJohDZvIyQ

Komunikacija preko radio veza je zapravo jedini trenutak u kojem njegova prava osobnost ispliva na površinu. Postao je prava legenda zbog svojeg načina komuniciranja i navijači to vole. Iskren je, direktan i usredotočen na vožnju. Je li svjestan koliko je popularan zbog toga? Prema novinaru BBC-a Andrewu Bensonu, Kimi je za vrijeme boravka u Lotusu počastio svoje suradnike majicom sa printom “leave me alone” – aludirajući na slavnu radio poruku u 2012. Očito zna što radi i govori.

Prisjetimo se samo ovogodišnje VN Kine, gdje se zabavljao urlajući da maknu “ovaj spori McLaren”. Zapravo on uopće nije ljutiti vozač, on je komičarski genije.

https://www.youtube.com/watch?v=EEHo9iycTb8

Žali li što je napustio F1 na kraju 2009.?

Nakon što je Alonso predstavljen kao Ferrarijev vozač na kraju 2009., Kimi je ostao u nezahvalnoj poziciji. Felipe Massa, prošlogodišnji vicceprvak, koji se oporavljao od nesreće zadobivene na VN Mađarske u kvalifikacijama, nije bio opcija za otpis. Ferrari je odlučio žrtvovati Kimija. Prema Jamesu Gallowayu iz Sky Sportsa, Ferrari je platio Kimiju sumu od 20 milijuna funti kako bi okončali njegov ugovor godinu prije kraja.

Tom Cary iz Telegrapha je izvijestio da je Kimi u rujnu 2009. bio na korak do povratka u McLaren. Dva mjeseca kasnije, momčad je potpisala ugovor sa novim svjetskim prvakom Jensonom Buttonom da bude partner Lewisu Hamiltonu. David Robertson, Kimijev menadžer objasnio je kasnije za BBC da McLaren nije imao dovoljno financijskih sredstava da si priušti Raikkonena.

Bez realne šanse da osigura kompetitivno mjesto u 2010., Raikkonen je napustio F1 i proveo sljedeće dvije sezone udarajući stabla u WRC-u i ludirajući se u NASCAR-u. Da je prihvatio kompromis i skromniji ugovor McLarena kada je imao priliku, možda bi njegova karijera izgledala bitno drugačije. Raikkonen bi bio svakako kandidat za naslove za volanom pouzdanog i brzog MP4-25 bolida koji je osvojio drugo mjesto u konstruktorskom poretku.

Ali tko zna? On je možda i bio u konkurenciji za dominantno mjesto u Rad Bullu 2012. Na kraju se vratio u F1 u Lotus i pokazao da nije za staro željezo.

Bilo bi zanimljivo vidjeti njegovo gledište svoje protekle karijere i saznati žali li radi nekih poteza. Bi li sada odlučio drugačije i pričekao s ulaskom u WRC svijet?

Je li ikada razmišljao o promjeni svog pristupa?

Nitko ne dvoji kada je u pitanju Kimijev dar i umijeće vožnje. Svi novinari i relevantni stručnjaci redovno ga uvrštavaju u najveće ličnosti F1 povijesti. Svi se pitaju kako bi njegova karijera izgledala s tim darom i talentom da ima pojedine osobine Michaela Schumachera? No, onda to ne bi bio Kimi Raikkonen.

Kimi ima jedinstven stav – jede sladoled dok drugi vozači grickaju nokte na gridu, pobjegne na svoj brod nakon odustajanja u Monaku. Zbog toga ga obožavaju milijuni, ali to je i razlog zbog čega nema još poneki naslov i razlog što ni jednu ekipu ne može nazvati svojim domom. Zapravo, kada pogledamo unazad, skoro je nevjerojatno smiješno kako je Ferrari moago zamijeniti Schumachera za Raikkonena 2006., kada su te dvije osobe dva različita pola u karakteru i ponašanju.

Pravo je pitanje žali li Kimi za nečim ili je ponosan što je sve tako ispalo?


Odgovor

7 komentara

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Zanimljiv tekst Luka
    Kimi je posebna priča koja se više neće ni približno ponoviti, zato uživajmo još malo :)


    0
    0

    0
  2. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Bio sam klinac kad sam ga prvi put gledao u F1, nisam imao ni internet niti sam znao išta o njemu osim da vozi za Mclaren Mercedes i da se zove Kimi Raikkonen. Ne znam zašto, ali taj čovjek me pridobio na prvu utrku. Navijam za njega bio prvi ili zadnji, čak nisam pratio f1 2010 i pola 2011 sezone, i znao sam da će se vratiti. Čim sam načuo glasine da se vrača, srce zakucalo jače, adrenalin se probudio, a želja za f1 nikad nije bila jača. Bit će to jako tužan dan kada ode iz F1 “zauvijek”, i ne znam hoču li ikad za ikoga navijati s ovoliko ljubavi i strasti. Kimi-neponovljiv.


    0
    0

    0
  3. Kush Prikaži

    Uvijek protiv struje i konvencija, zato i je legenda, malo je takvih vozača u povijesti općenito, trenutno mi na pamet pada jedino Jacky Ickx, “njuška” od vozača s kojim bih mogao povući nekakvu paralelu, on doduše nije osvojio niti jedan naslov u F1, ali je to obilato nadoknadio u Le Mans seriji, pa je i njegova vozačka veličina priznata kao i njegova specifična osobnost, zato mislim i da je Kimijev izlet u rally potpuno normalan za njega, i šteta što nije imao vremena da se privikne na taj potpuno drugačiji koncept utrkivanja, zapravo šteta je što se vozačima brani da se u svoje slobodno vrijeme utrkuju u drugim serijama za koje imaju aspiracije, jer vjerujem da bi u tom slučaju mnogi vozači uživali drugačiji status i kod publike i kod struke.
    Ovako to mogu tek kad “odu u penziju”, a tada je tu i pitanje mogućnosti i pitanje motivacije, ali redovito viđamo da vozači koji u formuli nisu ostvarili neku zapaženiju karijeru, baš zbog toga imaju motivacije i pokazuju svu raskoš svog talenta u raznim serijama, koje se nerijetko i prate, ili bar imaju veću popularnost baš zbog bivših F1 vozača.
    kada bi i Kimi odabrao recimo WEC umjesto WRC-a poslije F1, za koju godinu ta bi serija bila još bolja nego jest, kada bi uz trenutne vozače gledali još i Kimija, Alonsa, Hulka pa možda i Jensona i još ponekog kako jure u tim bolidima, gdje je manje politike, a više utrkivanja :)


    0
    0

    0
  4. pila Prikaži

    negdje sam procitao da je razlog napustanja wrc-a bilo da nije mogao trpjeti nekoga da sjedi pored njega i govori mu kako da vozi…inace mislim da mnoge greske i padovi u njegovoj karijer su uvjetovani njegovom ne zainterisiranosti prema drugim stvarima osim da vozi i da se zabavlja….nije mu bez razloga james hunt uzor


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.