Ne mogu ostati ravnodušan dok polako shvaćam da su mom idolu iz (tekućeg) djetinjstva dani u Formuli 1 odbrojani i da mu je ovo vjerojatno zadnja sezona. Ovaj tekst vjerojatno neće biti objektivan što je neprofesionalno od mene, s toga se unaprijed ispričavam svima, ali imam potrebu da uobličim u jedan tekst karijeru koja je godinama skakutala na skali od jako dobrog do jako lošeg, i nikada nije stajala na jednom mjestu te ljestvice, uvijek je bila ili u padu ili u rastu.
Nije bio lak put iz prašine Formule 1 do vrha grida za Felipea Massu. On nije došao u prvenstvo kao netko za koga su novinari sa slušalicama na jednom uhu, antenom od mikrofona na kaišu i samim mikrofonom u ruci govorili da će jednoga dana postati prvak dok su trčali niz i uz paddock. Niti je Massa bio netko na koga su mediji obraćali puno pažnje, bio klinac koji je nakon jedne sezone zaradio testnu vožnju Ferrarija i to je bilo sve. Ostatak njegove škole proveo je u klupama ispred kojih je stajao Peter Sauber. Bio je poznat po tome što bi ponekada iz cockpita isturio srednjaka Coulthardu ili zadao muku bržem bolidu koji ga je pokušavao prestići. Izgledalo je kao da se ni kriv ni dužan odvezao pravo niz liticu kada je BMW kupio Sauber i uručio Massi otpusni list. Na svu sreću Ferrari je ostao bez svog Brazilca iz kojega su godinama sisali život, pa zahvaljujući ranije postavljenim vezama, možda baš ne skroz zasluženo, Massa je postao novi Ferrarijev ‘Brazilac’ pored Schumachera.
Nije se odmah uklopio. Trebalo mu je vremena da proradi, što se vidjelo u drugom dijelu sezone, kada je svijetu pokazao da i niski, pogrbljeni momak iz Brazila s lošom frizurom može biti vraški brz s volanom i dvije papučice. Ali do tada, i tada svi su vidjeli Massu u velikoj sjeni Michaela Schumachera. Nitko od njega nije očekivao ništa više od zeca koji bi skupljao dodatne bodove za Ferrari iza Schumija i Alonsa. U glavi su mi ostale ugravirane riječi Martina Brundlea koji, niti kada je Massa ostvario svoju prvu pobjedu u Turskoj 2006. i nasamario Schumachera, nije vjerovao da će Michael biti sretan što mu je Felipe upravo oduzeo dva boda u utrci za titulu. Toliko je bio podcijenjen da niti u pobjedi nije mogao biti na vrhu ledenog brijega. Tko zna, godinama kasnije je možda i pokazao da mu odgovara kada pritisak nije na njemu i kada je on underdog. Mi, navijači Masse kroz šalu volimo reći da je Felipe poslao u penziju Schumachera te 2006. pa su ga morali spariti s Kimijem. I moram priznati da od 2007. pa do danas Ferrari nije izgledao tako opasno, s kvalitetnim pit-wallom i dva mlada, a brza vozača koji su se prekrasno slagali. Bili su toliko dobri da je čak i McLaren morao krasti ideje od njih i sabotirati ih. Ali zajedno su uspjeli pobijediti McLarenovu postavu iz snova, s novim wonderkidom i čovjekom koji je dva puta pobijedio Schumachera. I nakon vozačkog i konstruktorskog naslova, Ferrari potpisuje Stefana Domenicalija. Iako mu je bio miljenik, siguran sam da se i ovih dana Di Montezemolo prisjeti kakvu je momčad mogao imati da je mudrije birao i da je znao što ga čeka 2009.
Ali, preskačem godinu. Nemam vam što reći o 2008. a da već ne znate. Ernest Hemingway je u svom čuvenom romanu Starac i more o starom ribaru Santiagu kojem stalno izmiče ulov. Massa se može poistovjetiti sa Santiagom, pecao je dugo, i u trenutku kada je izgledalo da ima sve što je želio i za što je radio, voda je odnijela sav ulov. Cijela njegova karijera, prije toga i poslije toga, sumirana i sažeta u 30 sekundi.
“Čovjek nije stvoren za poraze. Čovjek može biti uništen, ali ne i pobijeđen,” citat je to iz Hemingwayovog romana. Kada je izgledalo kao da mu je cijeli svijet srušen, dok je pred svojim narodom izlazio na loše osvijetljenom podiju u kasnom sumraku kao potpuni gubitnik, dok se nebo oblačilo i u pozadini sijevale munje, Felipe je imao snage da dođe do ograde i sa trofejom visoko podignutim u jednoj ruci, drugom snažno udari u prsa i zaurla “Vamos!” Tada je svijet shvatio da Massa nije pobijeđen.
Isti taj citat se može prenijeti i na 2009. godinu. Felipe je već bio uništen, ali Mađarska se, valjda zbog loše karme ili loše sreće, morala dogoditi. Zamislite samo, kako da klinac od 9 godina razumije i provari činjenicu da je čovjek koga je u malo vremena zavolio preko TV-a, sada u komi? Felipe je u svoj toj nesreći imao neku ludu sreću da preživi feder koji je otpao sa bolida ‘Brazilca’, čovjeka čiju sudbinu i ulogu na sreću nije naslijedio. Ali, njegovu lošu sreću jeste. Kao i Rubens, Felipe nikada nije osvojio prvenstvo. Bio je dovoljno brz, bio je u pravom bolidu i u pravoj poziciji, ali nije bilo suđeno. Netko nije imao u planu da Ferrarijev Brazilac postane svjetski prvak. Kada pogledamo posljednjih 10-15 godina, imena ta dva Brazilca među prvima doskoče u glavu kada vas netko pita tko ju nije osvojio, a zaslužio je titulu.
I na tom pravcu između trećeg i četvrtog zavoja, na blagoj uzbrdici, Felipe Massa je bio uništen. Nije bio pobijeđen, on se vratio, borio se za svoje mjesto pod suncem, ali nikada više nije bio onaj stari. Nekoliko đonova i pljuvački na njegov ego i dostojanstvo kasnije su isisali i posljednje znake života iz njega. I uz sve to, Massa i danas vozi bolid, i danas se bori, ali s obzirom na to da on ne želi samo sudjelovati u Formuli 1 na tamnoj strani grida, njegovi dani su odbrojani, jer bolju momčad od Williamsa sumnjam da će pronaći. Ali je bitno da se i u 35. godini i dalje bori. Nekoliko puta uništen, ali ne i pobijeđen…
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
dobar!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ono kad me ostavi bez teksta.Svaka čast divim se ovome :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobar tekst!
A jesi li znao da je Jordan pokusao dovesti Massu 2003.?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala, i tebi i svima ostalim. :)
Načuo sam, to jeste pročitao negdje nekada, bio je među prvima u redu, ali je prevagnuo Ferrariju, na kraju se ispostavilo da je napravio pametniji potez.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jesi li siguran? :-p
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Okej nije on prevagnuo, Eddie je, ali Felipe je prevagnuo na Ferrarijevu stranu i postao testni vozač, a mogao je tražiti mjesto negdje drugo. :D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne to, nego jesi li siguran da je napravio pravi potez hehe :-p
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Normalno da je napravio odlican potez :)
Prvo to je san svakog vozaca, drugo svoju egzistenciju je dobro sredio, sa finim ugovorom.
Kasnije se borio za titulu, Australija i Malezja su ga kostale iste, a definitivno je u Ferrari-ju sazrio kao odlican vozac.
Na zalost Madjarska je ostavila ogroman trag na njegovu karijeru, poslije toga nista vise nije bilo isto.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, ali da je vozio za Jordan imao bi najveću čast koju vozač može imati :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
hahaha to da :P
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odličan tekst. Potpuno te razumijem vezano za Mađarsku 2009. . Ja sam bio tek nešto stariji kada je 1.5.1994. poginuo Ayrton. Nije isto na svu sreću.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobar tekst, svaka čast!!!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Za mene je on svjetski prvak i vozač koji je imao ne sreću da je bio kolega Schumacheru i Alonsu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali zar pravi svjetski prvak ne bi trebao biti bolji od timskog kolege bez obzira tko je u pitanju? :-D
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
kakav tekst! Svaka čast! Za mene, a i mnoge Massa je prvak!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
vrlo dobro štivo! :thumbs:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala ti Davide na ovom predobrom članku, o pravom “The true Champion of 2008” !
Nepobijeđenom vozaču i šampionu – mojem ljubimcu Felipeu.
Svaka čast !
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Silverstone iz te sezone je dovoljan pokazatelj ko je “The true Champion of 2008” ! :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I Kanada također, jel? da tako nešto neko napravi Hamiltonu danas, bio bi prognan iz F1 zauvijek.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I Nurburgring 2007., Kina 2007.
Hamilton valjda obožava mačke, koliko voli biti u pijesku.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A Brazil?
BTW, odličan text.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prekrasna priča…
Felipe baby…tih 15 sekundi bio sam najsretniji čovjek na svijetu
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Davide,
Mislim, ili se sjećam, da smo se jednom “zakačili” zbog tvoga teksta koji je A. Sennu stavio iza M. Schumachera.
Ali ovaj tekst je strašan, toliko, da i F1 ne može biti pobijeđena u srcima novih mladih F1 navijača kao što si ti. Odlično, trebamo još takvih kao što si ti, jer F1 je sport broj 1 ( bez podcjenjivanja drugih sportova ).
Što se tiče Felipea, njegovo vrijeme je prošlo – po meni i J. Button je za mirovinu, ali to je već englesko / britanska politika,….. e moj F. Williamse čemu to?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Marketing. S Buttonom sigurno mogu puno više izvući nego s Massom. Ekonomska situacija u Brazilu je sve lošija, a za razliku od Masse, Button je bivši svjetski prvak, izuzetno je elokventan i definitivno bolji izbor za sponzorske reklame.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači,ti si,mali, 2000 godište, imaš 16 godina, i fan si Felipe Masse? jer si rekao u tekstu ovo “Isti taj citat se može prenijeti i na 2009. godinu.” a potom “Zamislite samo, kako da klinac od 9 godina razumije i provari činjenicu da je čovjek koga je u malo vremena zavolio preko TV-a, sada u komi?
Za tebe je Massa “true champion 2008.” ?? :-) hehe…joj,joj….joooj,jooj :-) Reću samo dvije trke,IMA IH JOŠ. A ti si ih pomno pratio, Silverstone 2008 i Spa 2008 ;-) dalje ne moram.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Gdje sam ja u tekstu spomenuo “Massa true champion 2008.”? Ne razumijem poentu tvog komentara.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
polako,razumjet ćeš. Još si mali ;-)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Garant si mislio na Singapoore, ha?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma šta ti uvijek nešto sereš AlonsoF. Uvijek neke glupe besmislene komentare koji se vječito vrte oko Alonsa. Barem je srcem i iskreno pisano za razliku od tvojeg šita.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala svima na lijepim komentarima, dokaz da s malo emocija i moje škrabanje ispadne dobro. Vaši mi komentari svijet znače. :)
0
0